بــســـتـــن
پـنـجــــــره

ویزای شینگن چیست؟

خواندن 2 دقیقه
4 اسفند 1401 | 17:08
4 اسفند 1401 | 17:08
خواندن 2 دقیقه

ویزای شینگن یکی از معروف‌ترین انواع ویزا است و افرادی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند با آن مواجه شده‌اند. با طاووس گشت همراه باشید.

شینگن به مجموعه کشورهای اروپایی گفته می‌شود که تحت پیمانی با همین نام، قوانین یکپارچه‌ای را در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند. به سبب همین پیمان، تمامی مردم کشورهای خارج از این اتحادیه، جهت سفر و اقامت در این مناطق، موظف به اخذ مجوز ورود و ویزای جامع و واحد موسوم به «ویزای شینگن» هستند.

مسافران خارج از این منطقه‌ می‌توانند با در اختیار داشتن ویزای شینگن، تحت زمان و شرایط مشخصی، به هر یک از کشورهای عضو این پیمان سفر کنند و در آن اقامت داشته باشند. این ویزا بر اساس هدف سفر و مدت زمان اقامت دارای انواع مختلفی است و برای هر یک از انواع آن نیز مدارک خاصی باید ارائه شوند.

کشور های عضو

اکنون ۲۶ کشور عضو در این اتحادیه هستند. از این میان ۳ کشور سوئیس، نروژ و ایسلند علی‌رغم آن‌که عضو اتحادیه اروپا نیستند، عضو هستند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نیستند؛ البته لازم به اشاره است که اخیرا بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز خارج شد. کشورهای دیگر نیز از جمله رومانی، بلغارستان و قبرس نیز از جمله کشورهای در حال الحاق به این پیمان هستند.

اتریشاسلواکیلوکزامبورگجمهوری چک
مجارستاندانمارکمالتاسپانیا
لهستانلاتویاسوئیسیونان
بلژیکاسلوونیآلمانایتالیا
ایسلنداستونیهلندفنلاند
پرتغاللیتوانیلیختنشتایننروژ
کشور های عضو اتحادیه شینگن

برای اخذ ویزای شینگن می توانید با مراجعه به وبسایت طاووس گشت از صفحه رزرو وقت سفارت، اقدام به اخذ ویزای شینگن نمائید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662