بــســـتـــن
پـنـجــــــره

حقایقی جالب درباره تاور بریج لندن

خواندن 3 دقیقه
6 مرداد 1403 | 18:03
6 مرداد 1403 | 18:03
خواندن 3 دقیقه

آشنایی با تاور بریج لندن

تاور بریج، یکی از نمادهای شهر لندن، اغلب با پل لندن اشتباه گرفته می‌شود. این پل زیبا و دیدنی بر روی رود تیمز قرار دارد و از نوع پل‌های متحرک معلق است. تاور بریج در ۳۰ ژوئن ۱۸۹۴ توسط شاهزادگان ولز به طور رسمی افتتاح شد و نام آن به دلیل نزدیکی به برج لندن انتخاب شده است. در این پست قصد داریم شما را با واقعیت‌های جالب و کمتر شنیده شده‌ای درباره تاور بریج آشنا کنیم. با طاووس گشت همراه باشید.

۱. پل متحرک محبوب

تاور بریج یکی از محبوب‌ترین پل‌های متحرک جهان است. پل متحرک، پلی است که از دو قسمت تشکیل شده و دقیقاً در وسط باز می‌شود. پل لندن نیز مانند تاور بریج یک پل متحرک است، به همین دلیل گاهی مردم این دو پل معروف را با هم اشتباه می‌گیرند.

۲. تاریخچه ساخت

ساخت تاور بریج در سال ۱۸۸۶ آغاز شد و بعد از ۸ سال در سال ۱۸۹۴ به پایان رسید. برای ساخت این پل بیش از ۱۱ هزار تن فولاد استفاده شده است. طول کلی تاور بریج ۲۴۴ متر است که به سه بخش تقسیم می‌شود، بزرگ‌ترین بخش آن ۶۱ متر است و هر کدام از برج‌های آن ۶۵ متر ارتفاع دارند.

۳. ارتباط بین دو بخش لندن

تاور بریج بخش شمالی رود تیمز را به بخش جنوبی آن وصل می‌کند. بیش از ۴۰۰ کارگر برای ساخت این پل به کار گرفته شدند و بیش از ۷۰ هزار تن بتون در کف رودخانه تیمز ریخته شد تا بتواند این پل را حفظ کند.

۴. ترافیک روزانه

بیش از ۴۰ هزار نفر هر روز از تاور بریج عبور می‌کنند. برای حفظ ساختار این پل، ماشین‌ها باید با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت از روی پل عبور کنند. دوربین‌های نصب شده بر روی پل سرعت ماشین‌ها را اندازه می‌گیرند و از سیستم شماره پلاک استفاده می‌کنند تا ماشین‌های با سرعت بالا را جریمه کنند.

۵. مسابقه طراحی

وقتی تصمیم به ساخت این پل گرفته شد، یک مسابقه بین طراحان مطرح به وجود آمد تا بهترین طراحی انتخاب شود. بیش از ۵۰ طراح طرح‌های خود را ارائه دادند. بعضی از طرح‌ها نزدیک به طرح نهایی و بعضی کاملاً متفاوت بودند. در نهایت، طرح آقای هوراس جونز انتخاب شد.

۶. بنای مدرن با طراحی قدیمی

این پل با وجود اینکه طراحی‌هایی دارد که ظاهر آن را قدیمی می‌کند، در واقع یک بنای مدرن است. تاور بریج از فولاد ساخته شده و با دو برج بر روی اسکله قرار گرفته است.

۷. بخش مرکزی متحرک

بخش مرکزی این پل به اندازه ۸۶ درجه بالا می‌رود. هر کدام از بخش‌هایی که بالا می‌رود ۱۰۰۰ تن وزن دارند و ۵ دقیقه بالا می‌مانند تا کشتی‌هایی که در رودخانه تیمز هستند از زیر پل عبور کنند.

۸. راه‌پله‌های کم‌استفاده

در گذشته، بعضی از عابران پیاده از روی پله‌هایی که خیلی به ندرت استفاده می‌شد، به قسمت بالایی این پل می‌رفتند. این بخش در سال ۱۹۱۰ بسته شد اما در سال ۱۹۸۲ دوباره باز شد.

۹. تعداد دفعات باز شدن سالانه دروازه ها

این پل حداقل یک بار در روز و حدود ۱۰۰۰ بار در سال بالا می‌رود. ترافیک در رودخانه تیمز این روزها کم شده است و قایق‌هایی که می‌خواهند از زیر پل رد شوند باید از قبل عبور خود را اطلاع دهند.

تاور بریج یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های لندن است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این پل با تاریخچه‌ای غنی و طراحی منحصر به فرد، نمادی از پیشرفت و زیبایی مهندسی در دوران ویکتوریایی بریتانیا است.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662