بــســـتـــن
پـنـجــــــره

اصفهان، نصف جهان! – قسمت دوم

خواندن 4 دقیقه
16 فروردین 1402 | 00:47
16 فروردین 1402 | 00:47
خواندن 4 دقیقه

این شهر را می‌توان یک تصویر بی‌نقص از تاریخ هنر و ذوق ایرانی دانست که شکوه‌مندی‌اش جلوه‌گری می‌کند. اصفهان آنقدر زیبایی و جزئیات دارد که آن را نصف جهان بخوانند. می‌شود در آبی کاشی‌هایش غرق شد و با رنگارنگی هنر‌های پر ظرافتش چشم‌ها را برای همیشه سیراب کرد. میتواین از مکان های دیدنی اصفهان و از جزئیات معماری اصفهان برای خود افسانه‌ها بسازید و به‌جای تمام ساکنین عمارت‌ها و باغ‌های رویایی اصفهان زندگی کنید. زیر آواز بزنید و پا جا پای قدم‌های بلند تاریخ صفویان بگذارید و در آخر همه‌ی این زیبایی‌های بی‌کران را در قاب دوربین‌تان ثبت کنید. با طاووس گشت همراه باشید تا بعضی از جاذبه های گردشگری بی نهایت زیبای اصفهان را ببینیم.

پل خواجو

پل خواجو از پل‌های تاریخی و زیبای اصفهان است که در عصر خود، جزو زیباترین پل‌های دنیا به شمار می‌رفت. قدم زدن روی این پل،‌ به‌خصوص هنگام غروب و اوایل شب، از لذت‌بخش‌ترین تفریح‌هایی است که گردشگران در برنامه خود قرار می‌دهند. این پل که از دیدنی‌های اصفهان است و سفر به نصف جهان بدون دیدن آن کامل نمی‌شود، علاوه بر زیبایی، اسرار و شگفتی‌هایی دارد که بسیاری را وادار می‌کند تا با نگاهی ریزبینانه قدم بر این پل بگذارند و با همه وجود آن را درک کنند.

مسجد امام

مسجد امام که به نام‌های مسجد جامع عباسی، مسجد سلطانی و مسجد شاه نیز شهرت دارد، یکی از مساجد میدان نقش جهان است که در دوران صفوی ساخته شد. این اثر از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌ شمار می‌رود و از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود. مسجد امام شاهکاری جاویدان از معماری در قرن یازدهم هجری است و در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره­ ثبت ۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کلیسای وانک

کلیسای وانک مانند نگینی درخشان در مرکز شهر اصفهان است. معماری ساده و زیبا، نقاشی‌های منحصربه‌فرد و قدمت کلیسای وانک، این اثر تاریخی را از سایر کلیساهای ایران متمایز می‌کند. در طول سالیان دراز، کلیسای وانک سیر تکاملی داشته است و اضافه شدن بخش‌های مختلف به محوطه و ساختمان کلیسا، بر اهمیت آن افزوده‌اند.

منارجنبان

یکی از مقاصد گردشگری جذاب و دیدنی اصفهان، منارجنبان‌ است که در سال‌های دور، در دهکده‌ای به نام کارلادان ساخته شد. اکنون، این عمارت پیرامون منطقه‌ای به نام نصرآباد قرار دارد. این اثر تاریخی، بخشی از شهر اصفهان به حساب می‌آید که استادان و کاشی‌کاران ماهر و چیره‌دست آن زمان، با کاشی‌هایی ستاره‌ای شکل لاجوردی و کثیرالاضلاع فیروزه‌ای، آن را مزین کرده‌اند.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان در حاشیه زاینده‌رود، یکی از مناطق سرسبزی است که به‌دلیل قرارگیری در مسیر بادهای غربی (جنوب غرب به شمال شرق) و وجود درختان انبوه صنوبر، نوعی فیلتر طبیعی هوا و ریه شهر اصفهان به شمار می‌رود. این پارک با بخش‌های مختلف و امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. بوستان جنگلی ناژوان یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که به‌عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود شناخته می‌شود.

باغ پرندگان و تونل آکواریوم اصفهان

یکی از جلوه‌های پر عظمت خلقت، پرندگان بوده‌اند؛ موجوداتی که روش زیست، ساختمان بدن، رنگ پر و بال و زیبایی حرکات موزون آن‌ها همواره الهام‌بخش دانشمندان، هنرمندان، زیست‌شناسان و شعرا بوده است. با چنین نگرشی شهرداری اصفهان در ادامه اقدامات بدیع و ابتکاری خود، اقدام به احداث باغ پرندگان برای اولین بار در ایران کرد.

همچنین آکواریوم اصفهان، اولین تونل آکواریوم ایران است و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌رود که در دل یک پارک جنگلی با جاذبه‌های فراوان قرار دارد. بیش از ۳۰۰ گونه از آبزیان آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان در آکواریوم‌های این مجموعه قابل‌مشاهده هستند؛ به‌علاوه امکانات رفاهی و تفریحی، آکواریوم اصفهان را تبدیل به مکانی بی‌نظیر برای گذراندن یک روز مفرح و خانوادگی کرده‌اند.

هر دو مکان نام برده در دل پارک جنگلی ناژوان قرار دارند که می توانند برای شما اوقات بسیاری خوبی را رقم زنند.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662