بــســـتـــن
پـنـجــــــره

گشت و گذار در شرق آسیا!

خواندن 5 دقیقه
14 دی 1401 | 07:44
14 دی 1401 | 07:44
خواندن 5 دقیقه

کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده اند از کشورهای پر جاذبه دنیا هستند. این کشورها شامل کشورهای توریستی مهمی همچون مالزی، تایلند، سنگاپور، چین و ژاپن می شوند. این کشورها در شمار کشورهای پیشرفته هستند و تکنولوژی های زیادی را در خود جای داده اند که موجب ارتقا جنبه توریستی این منطقه نیز شده است.

هر یک از این کشورها به تنهایی در شمار یکی از مهم ترین دیدنی های شرق آسیا هستند. هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند بسیاری از این مناطق دارای جزایری استوایی می باشند. همچنین وجود ارتفاعات کوهستانی نیز از دیگر جذابیت های این کشورهای توریستی محسوب می شود. اقامت در جزیره بالی، دیدن خلیج زیبای هالونگ از نزدیک و تماشای غروب فیلیپین از میان کوه های آتشفشانی می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. خیلی از جهانگردان و گردشگران در ایام تعطیلات به این مناطق سفر می کنند و دوست دارند تا تجربه های جدیدی را در این سفرهای خود به دست بیاورند.

توکیو، ژاپن

اگر فکر می‌کنید تمام دیدنی‌های توکیو را می‌توانید در یک سفر ببینید، اشتباه کرده‌اید. ژاپن و مخصوصا توکیو جای حقیقتا شگفت‌انگیزی است. باید بدانید که هر چقدر در مورد آن کتاب بخوانید، فیلم و سریال و حتی انیمه‌ ژاپنی ببینید، آماده تفاوت ژاپن با بقیه فرهنگ‌ها نخواهید بود. نظم و نظافت این شهر، جمعیت بی‌شمار آن و تکنولوژی بی‌مثال توکیو در کنار مکان‌های سنتی و باستانی آن واقعا نفس هر گردشگری را بند می‌آورند. موزه‌ها، مراکز طبیعی، مراکز خرید و غذاخوری‌های و روستوران‌های بیشماری هستند که در سفر خود به ژاپن باید به آنها سربزنید.

چیانگ مای، تایلند

«شهر چیانگ مای» شهری کمتر شناخته شده اما بسیار زیبا و رؤیایی تایلند! که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال این کشور به شمار می رود. علت شهرت آن هم حفظ کردن بافت تاریخی اش در برابر پیشرفت هایی است که این روزها تایلند داشته است نیز می باشد.

هوی آن، ویتنام

این شهر یکی از شیک ترین شهرهای ویتنام به شمار می رود و به دلیل بندر بزرگ و رودخانه فوق العاده ای که در آن قرار دارد توانسته در بین گردشگران بسیار مشهور شود. در قسمت قدیمی شهر هوی آن می توانید نمایی از خانه های قدیمی تاجرهای ژاپنی، مراکز عبادتی چینی ها و چای خانه های سنتی را مشاهده کنید و پا به تاریخ کشور ویتنام بگذارید.

جزیره های استوایی

تعداد جزایر استوایی در آسیا شرقی به اندازه ای زیاد است که نمی توان آن ها را نام برد. برخی از بهترین جزایر جهان در این منطقه قرار داشته و شما می توانید در ساحل لم داده، به تماشای غروب خورشید نشسته و آب تنی کنید. برخی از بهترین پیشنهاد ها عبارتند از: جزایر پرهنتیان (Perhentian) در مالزی، جزیره رابیت (Rabbit) در کامبوج ، جزایر کولانتا (Ko Lanta) ، کوچانگ (Ko Chang) و پارک ملی تاروتائو (Ko Tarutao National Park) در تایلند.

کیوتو، ژاپن

کیوتو، یکی از شهرهای پر رمز و راز کشور ژاپن است. این شهر در ژاپن در میان کوه ها و تعداد بی شماری از باغ های ژاپنی قرار گرفته و بناها و جاذبه های تاریخی متعددی در آن وجود دارد. با توجه به این که این شهر در گذشته پایتخت کشور ژاپن بوده به همین دلیل از امکانات فوق العاده ای برخوردار است اما هزینه ها همانند همتای خود یعنی شهر توکیو آنچنان بالا نیست.

لوآنگ پرابانگ، لائوس

لوآنگ پرابانگ شهر معابد بوده و پایتخت لائوس است. واژه لوآنگ پرابانگ به معنای ذهن عالى بودا می باشد و معابد بودایی و زیارتگاه های بسیار زیادی در شمال مرکزی این شهر لائوسی وجود دارد. گفتنی است که این شهر کمتر از 60 هزار نفر جمعیت دارد، اما خدمات زیادی برای گردشگران فراهم نموده است.

صومعه های مهم و بیشماری در لائوس وجود دارد که معروف ترین آنها را می توانید در این شهر تماشا کنید، تقریبا 80 معبد مختلف در لوآنگ پرابانگ وجود دارد. همچنین صبح زود شاهد حضور راهبه هایی در لباس نارنجی خواهید بود که در خیابان ها در حال جمع کردن صدقات و خیرات مردم می باشند. از نظر جاذبه های طبیعی شهر لوآنگ پرابانگ چیزی کم ندارد. از آبشار های زیبا و شگفت انگیز گرفته تا پارک های ملی و رودخانه های پر خروش. گردشگران می توانند در کنار آبشار ها شنا کنند و لحظات خوشی سپری کنند.

بوهول، فیلیپین

بدون اغراق باید این جزیره را جز یکی از بهشت های گم شده ی زمین به حساب آورد که برای مسافرانی که به دنبال جزیره ای خلوت و بکر هستند، بسیار مناسب و دنج است. بی شک با سفر به جزیره ی بوهول، تجارب فراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آمد.

جزیره بالی

اندونزی، کشوری مجمع‌الجزایری در جنوب شرقی آسیا است. جزیره بالی، یکی از جزایر بی‌شمار اندونزی و از استان‌های آن به شمار می‌رود. مهمان‌نوازی مردمان این جزیره کوچک در کنار مناطق زیبا و تماشایی آن، ستایش گردشگران و مسافران زیادی را برانگیخته است. بالی، سرزمینی زیبا و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که به نام‌های جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد و صبحگاه جهان در میان گردشگران شهرت دارد. در سراسر جزیره بالی،‌ معابد، سواحل و آبشارهای بسیار زیبایی وجود دارند.

دیوار چین

دیوار بزرگ چین به طول تقریبی ۲۱,۱۹۶ کیلومتر، طولانی‌ترین سازه روی زمین است. این دیوار برای دفاع در برابر حمله دشمنان از مناطق شمالی ساخته شد که امپراتوری‌های چین را تهدید می‌کردند. جالب اینکه برخی مورخان اظهار داشته‌اند هدف اولیه ساخت دیوار بزرگ، ممانعت از ورود خارجی‌ها بود؛ موضوعی که امروزه عکس آن اتفاق افتاده و چین هر سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر خارجی است.

آنچه امروز از دیوار چین می‌دانیم، مجموعه‌ای از بناهای مختلف است که میلیون‌ها کارگر برای ساخت آن، جان خود را از دست دادند. در حالی که این دیوار در جلوگیری از حمله مهاجمان تاثیر زیادی نداشت و امروزه فقط به‌عنوان نمادی از قدرت پایدار تمدن چین به حساب می‌آید. دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد و از باور‌نکردنی‌ترین شاهکارهای مهندسی جهان محسوب می‌شود که تابه‌حال دیده شده است.

با طاووس گشت همراه باشید تا برخی از مناطق دیدنی این منطقه دنیا را بررسی کنیم. برای خرید تور های شرق آسیا نیز می توانید به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

برای رزرو و خرید تور های شرق آسیا به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662