بــســـتـــن
پـنـجــــــره

گردش در تهران

خواندن 3 دقیقه
4 فروردین 1402 | 00:15
4 فروردین 1402 | 00:15
خواندن 3 دقیقه

تهران پایتخت ایران، معمولاً در بین بسیاری از افراد به عنوان یک شهر شلوغ و بیزنسی شناخته می‌شود. امکانات تفریحی و لوکس بسیاری در تهران به وجود آمده است که باعث شده یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه اقامت به‌یاد‌ماندنی در هتل‌های با‌کیفیت برای گردشگران به‌شمار بیاید. دیدنی‌ها و جاذبه های تهران کم نیستند و در کنار ساختمان‌های بزرگ آن می‌توانید از برخی مناطق دیدنی و یا طبیعی تهران بازدید کنید. با طاووس گشت همراه باشید.

پارک ملت

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک ملت است که در دوران پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۵ احداث شد. پارک ملت دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت محسوب می‌شود. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی، از جمله دیدنی‌های این مکان به شمار می‌روند.

برج آزادی

برج آزادی اولین نماد تهران است که سال‌ها پیش از برج میلاد ساخته شد و همچنان بسیاری آن را نماد اصلی پایتخت ایران می‌دانند. این بنای زیبا که از شاهکارهای معماری معاصر ایران به شمار می‌رود، در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ توسط حسین امانت برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شد. برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است؛ به‌طوری که قوس بیضی‌شکل برج نمادی از طاق کسری است و کاشی‌کاری فیروزه‌ای‌ از دوره صفوی و شیارهای بالای برج از بادگیرهای یزد اقتباس شده‌اند که در کنار نمادهای معماری مدرن و ساختار بتنی، جذابیتی دوچندان به برج آزادی بخشیده‌اند.

برج میلاد

برج میلاد تهران از جاهای دیدنی تهران و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. امروزه برج میلاد را با عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت می‌شناسند. مجموعه برج میلاد تهران بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری را شامل می‌شود؛ اما در حال حاضر، این مجموعه به‌دلیل ارائه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر بسیار محبوب است.

کاخ موزه‌ سعدآباد

اگر به بازدید از فضاهای تاریخی علاقه دارید، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد یکی از برجسته‌ترین مکان‌های تاریخ معاصر ایران است. آخرین پادشاهان ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی، در مجموعه کاخ سعد آباد زندگی کرده‌اند. بازدید از مجموعه سعد آباد می‌تواند اطلاعات قابل تأملی در خصوص تاریخ معاصر ایران در اختیارتان بگذارد.

دربند و درکه

دربند، منطقه‌ای عالی با آب‌وهوای دلپذیر است که پایتخت‌نشینان زیادی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای شهر، به این محل پناه می‌برند تا هم از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آن لذت ببرند، هم در رستوران‌های متعدد آن یک وعده غذای لذیذ نوش جان کنند؛ اما این همه ماجرا نیست و بدون اینکه نیازی باشد از تهران فاصله بگیرند، می‌توانند به کوه‌نوردی بپردازند و از هوای مطبوع و محیط دیدنی آن استفاده کنند. پیاده‌روی در مسیر سنگی دربند و عبور از کنار غذاخوری‌های گوناگون و دست‌فروشان و خوردن انواع آلو، لواشک، ترشک، باقالی، بلال و… همان چیزی است که جذابیتی دوچندان به دربند بخشیده‌ است.

پل طبیعت

پل طبیعت به‌عنوان یکی از نمادهای پایتخت شناخته می‌شود که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند و روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است. این پل در برنامه تور تهران‌گردی اکثر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد؛ چراکه بازدید از این پل زیبا و مدرن و استفاده از فضاهای تفریحی دو سوی پل برای هر گردشگری لذت‌بخش است. علاوه بر این، با قدم‌ زدن روی این پل می‌توانند چشم‌انداز زیبایی از تهران را شاهد باشند و بهترین فرصت را برای عکاسی و سلفی خواهند داشت.

برای سفر به تهران و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662