بــســـتـــن
پـنـجــــــره

رزرو وقـــــــت
   سفارت آمریــکا

هر کسی که می‌خواهد وارد کشور آمریکا شود، ابتدا باید برای اخذ وقت سفارت آمریکا و یک ویزای غیرمهاجرتی اقدام کند.

حتماً از این موضوع باخبر هستید که هر فرد ایرانی که می‌خواهد وارد کشور آمریکا شود، ابتدا باید برای اخذ وقت سفارت آمریکا و یک ویزای غیرمهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم اقدام کند.

در صورت دریافت هر یک از انواع ویزای آمریکا، می‌توان به یکی از مبادی ورود مثل فرودگاه رفته و از افسر مهاجرت و حفاظت مرزی گمرک، مجوز ورود به آمریکا را درخواست کرد.

با طاووس گشت همراه باشید تا نحوه گرفتن ویزای آمریکا را به طور کامل شرح دهیم.

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا

مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا با ثبت‌نام آنلاین در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکا آغاز شده و در نهایت با حضور در سفارت آمریکا در کشور موردنظر و مصاحبه ویزا پایان خواهد یافت.

به طور کلی، نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

یکی از اصلی‎‌ترین نکات موثر در برنامه‌ریزی سفر به ایالات متحده امریکا، آگاهی از اولین فرصت موجود برای گرفتن وقت سفارت آمریکا و کنسولگری مناسب در یکی از کشورهای همسایه با ایران مثل سفارت آمریکا در ارمنستان است.

معمولاً با توجه به تعداد بالای متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش هر یک از کنسولگری‌ها، فاصله زمانی تا اولین وقت سفارت آمریکا بسیار متغیر است و ممکن است بیش از 6 ماه و یا حتی یکسال طول بکشد.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آمریکا

بنابر جدیدترین آمار ارائه شده در وب‌سایت رسمی دولت ایالات متحده آمریکا، مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا و اسنادی که متقاضی باید پس از ثبت‌نام آنلاین، باید در یک روز مقرر به همراه خود به کنسولگری آمریکا ببرد، شامل موارد زیر می‌شود:

مدارک روز مصاحبه در سفارت آمریکا

زمانی که فرد موفق به گرفتن وقت سفارت آمریکا و آپلود مدارک ویزا شود، باید در روز مصاحبه سفارت آمریکا، حتماً مدارک زیر را به همراه داشته باشد؛ مدارکی که با اسناد گرفتن وقت سفارت آمریکا متفاوت است:

اولویت تعیین وقت سفارت آمریکا

واقعیت امر این است که نوع ویزای درخواستی شما برای امریکا، در رزرو و نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا دخیل است. در ادامه انواع ویزاهایی که وقت سفارت آمریکا آنها یکسان است گروه‌بندی شده‌اند:

معمولاً تعداد وقت سفارت آمریکا برای ویزاهای توریستی یعنی گروه B و سپس گروه F یعنی دانشجویی بیشتر از سایر ویزاهاست.

برخی از کنسولگری‌ها به طور مقطعی تمرکز خود را بر روی نوع خاصی از ویزا افزایش می‌دهند، به همین خاطر حتماً پیش از اقدام به برنامه‌ریزی قطعی برای سفر، از نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری موردنظر مطمئن شوید.

تقویم وقت سفارت آمریکا

برای اطلاع از تقویم وقت سفارت آمریکا در هر یک از کنسولگری‌های این کشور، باید پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، تشکیل حساب کاربری در وب‌سایت کنسولگری، پرداخت هزینه و ثبت نهایی، از قسمت Appointment schedule نزدیک‌ترین وقت موجود را جستجو کنید

انواع ویزای آمریکا

به طور تقریبی نزدیک به ۱۸۵ نوع ویزا برای ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که تمامی آن‌ها در دو شاخه اصلی ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

ویزای مهاجرتی آمریکا همان‌گونه که از نامش پیداست با هدف مهاجرت به امریکا و اقامت دائم این کشور صادر می‌شود و ویزای غیرمهاجرتی انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و … آمریکا را در بر می‌گیرد.

از آنجایی که هدف از این مطلب، آشنایی شما عزیزان با نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا است، از تشریح ویزای مهاجرتی این کشور صرف‌نظر کرده و تنها انواع ویزای غیرمهاجرتی آمریکا را به اختصار معرفی می‌کنیم.

ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آخرین آپدیت وب‌سایت رسمی سفارت ایالات متحده، ویزای توریستی آمریکا (Visitor Visa) موسوم به ویزای تایپ B، نوعی از ویزای غیرمهاجرتی و موقت آمریکا است که خود به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:

به طور معمول ویزای B1 آمریکا برای قرادادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها صادر می‌شود، این در حالی است که ویزای B2 برای گردش، دیدار اقوام و آشنایان و یا انجام معاینات پزشکی و اقدامات درمانی در آمریکا صادر می‌گردد.

ویزای B1/B2 نیز نوعی ویزای توریستی-تجاری است و در واقع تلفیقی از ویزای B1 و B2 محسوب می‌شود.

ویزای تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا و یا تکمیل تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های معتبر و پرآوازه این کشور، رویای بسیاری از علاقه‌مندان علم و دانش از سراسر دنیا است. از این رو می‌توان برای ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا از ۳ طریق زیر اقدام کرد:

ویزای کار آمریکا

ویزای H1 یا ویزای کار آمریکا برای متقاضیانی صادر می‌شود که ضمن دارا بودن یک تخصص حرفه‌ای، از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شده‌اند. از شرایط اصلی اخذ این نوع ویزای کار آمریکا، گرفتن وقت سفارت آمریکا ، انجام مصاحبه، داشتن حداقل مدرک لیسانس از سوی متقاضی و همچنین وجود کارفرمای واجد شرایط از سوی اداره مهاجرت آمریکا است.

انواع دیگر ویزای موقت آمریکا با عنوان های O,K,R,E است که هر کدام برای یک موضوع مشخص صادر می‌شوند.

اعلامیه رسمی دولت آمریکا برای اجتناب از تهدیدات امنیتی متقاضیان دریافت ویزا

بنابر اطلاعات وب‌سایت whitehouse.gov طی هماهنگی رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر امنیت داخلی و مشورت با وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ملی، محدوده‌ای در نظر گرفته شده که طی آن دولت‌های خارجی ملزم به ارائه اطلاعاتی هستند که طی آن دولت آمریکا قادر به تائید هویت متقاضیان ورود به خاک کشور آمریکا به عنوان مهاجر، غیرمهاجر و افرادی که تحت قوانین مهاجرتی از مزایای دیگر این کشور استفاده می‌کنند،خواهد بود.

از این طریق دولت آمریکا می‌تواند به ارزیابی دقیق‌تر متقاضیان دریافت ویزا و ورود به ایالات متحده امریکا پرداخته و از نبود هرگونه تهدید امنیتی و یا تهدید عمومی برای این کشور مطمئن شود.

قوانین وضع شده به شرح زیر است:

وزارت امنیت داخلی آمریکا تک تک کشورها را نسبت به قوانین وضع‌شده ارزیابی کرده است که در نتیجه 16 کشور براساس تحلیل پروتکل‌های مدیریت هویت، عملکردهای اشتراک‌گذاری اطلاعات و فاکتورهای ریسک، نامساعدinadequate  شناخته شدند. 31کشور براساس معیارهای ذکرشده در دسته دارای ریسک at risk  و در حال تبدیل به وضعیت نامساعد قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، وزارت امور خارجه آمریکا طی یک بازه زمانی 50 روزه تمامی دولت‌های خارجی شامل گروه‌های دارای ریسک و نامساعد را تشویق به بهبود عملکرد بر مبنای قوانین وضع‌شده خود کرده است.

از این رو، دعوت به مشارکت همگانی آمریکا نتایج خوبی را در پی داشته است . برای مثال، 29 کشور نمونه اسناد مسافرتی را برای مقابله با جعل اسناد در اختیار وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار داده‌اند و 11  کشور نسبت به اشتراک اطلاعات تروریست‌های شناخته‌شده و مشکوک موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

کشورهایی نظیر چاد، ایران، لیبی، کره‌شمالی، سوریه، ونزوئلا و یمن از همکاری با آمریکا در این موضع سر باز زدند و به همین خاطر مشمول محدودیت‌های مختلف دریافت ویزا و ورود به کشور آمریکا محسوب می‌شوند.

در بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا، متقاضیان ایرانی به دلایل زیر شامل محدودیت و سخت‌گیری بیشتر دریافت ویزای آمریکا خواهندشد:

متاسفانه این سخت‌گیری و محدودیت‌ها برای ایرانی‌ها بوده و چنان‌چه قادر به دریافت حق شهروندی کشوری نظیر ترکیه باشید، از این قاعده مستثنا شده و می‌توانید از کلاس‌های دیگر انواع ویزای آمریکا بدون محدودیت استفاده نمایید.

برای گرفتن ویزای آمریکا و همچنین رزرو و خرید تور های خارجی و داخلی به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

تماس بگیرید

03136277662

تماس بگیرید