بــســـتـــن
پـنـجــــــره

مکزیک، مقصدی دیدنی

خواندن 3 دقیقه
6 اردیبهشت 1402 | 00:08
6 اردیبهشت 1402 | 00:08
خواندن 3 دقیقه

مکزیک یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و در همسایگی آمریکا قرار گرفته است. کشور مکزیک مهد یکی از تمدن های باستان به نام آزتک است وقدمت سکونت افراد در این سرزمین طبق اولین آثار به دست آمده از انسان به 40 هزار سال پیش باز می گردد. نزدیک به 9هزار سال پیش مناطق مکزیک امروزی محل استقرار تمدن های پیشرفته سرخ پوستی بودند و آن ها یک انقلاب فرهنگی در مکزیک را با کاشت ذرت در این منطقه به پا کردند. با طاووس گشت همراه باشید.

طاق های کابو سن لوکاس

طاق های کابو سن لوکاس، یک گروه ویژه و منحصر بفرد از اشکال صخره مانندی است که در منتهی الیه جنوبی مکزیک و در نزدیکی شبه جزیره‌ی باخا کالیفرنیا (Baja California Peninsula) واقع شده است. در واقع در نزد آژانس‌های مسافرتی و گردشگری، این منطقه بیشتر به نام  “Los Cabos Corridor”  شناخته می‌شود، جایی که اقیانوس آرام رفته رفته به خلیج کالیفرنیا (Gulf of California) تبدیل می‌شود.

ساحل مخفی ماریتا

ساحل مخفی ماریتا که با نام ساحل عشق نیز شناخته می‌شود، نامی است که به شکافی در سطح یکی از جزایر ماریتا در مکزیک داده‌اند. برخی علت پدید آمدن این ساحل را بمباران عمدی توسط دولت مکزیک می‌دانند؛ چراکه در گذشته در این مکان آزمایش‌های نظامی صورت می‌پذیرفت.

اهرام باستانی El Tepozteco

با یک ساعت رانندگی به سمت شمال شهر مکزیکو سیتی حرکت کنید به این منطقه خواهید رسید؛ تپوزتلان مقصدی جدید برای مسافران با اماکن باستانی بسیار جذاب است. با کمتر از یک ساعت پیاده روی به بالای کوه می رسید جایی که پر از انرژی مثبت است و اهرام باستانی El Tepozteco در آن قرار دارد.

شهر پوئبلا

پوئبلا سمت غرب شهر مکزیکوسیتی قرار دارد، شهری که به خاطر تاریخ، غذا و مناظرش مشهور شده است. پوئبلا داخل یک دره قرار دارد و دور تا دور آن با کوه های برفی احاطه شده است. در قرن نوزدهم این شهر محل جنگ با کشور فرانسه بوده و دو قلعه از آن دوره به جای مانده است، که در حال حاضر از جاذبه های این منطقه به شمار می رود. همچنین غذا های سنتی این شهر نیز بسیار معروف هستند.

اِل کاستیلو

اِل کاستیلو (El Castillo)، مرکز منطقه‌ی باستانی چیچن ایتزا (Chichen Itza) واقع در ایالت یوکاتان (Yucatán) مکزیک است. چیچن ایتزا که توسط مردم مایا ساخته شده، زمانی شهر اصلی دوران قبل از کلمبیایی‌ها بوده است. ال کاستیلو یا معبد کوکولکان (Temple of Kukulcan) مشهورترین بنای تاریخی واقع در این منطقه‌ی باستانی است.

برای سفر به مکزیک و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662