بــســـتـــن
پـنـجــــــره

مناظر گردشگری فیلیپین

خواندن 4 دقیقه
12 بهمن 1401 | 11:25
12 بهمن 1401 | 11:25
خواندن 4 دقیقه

فیلیپین (The Philippines )، مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیاست. مجمع الجزایر فیلیپین تقریبا دارای 7641 جزیره ی مجزا است که به سه منطقه ی اصلی جغرافیایی لوزون ( Luzon ) ، ویسایاس ( Visayas ) و میندانائو ( Mindanao ) از شمال به جنوب تقسیم شده اند. پایتخت این کشور شهر مانیل فیلیپین است و معروف ترین شهر پس از پایتخت فیلیپین در این کشور، شهر قوزون ( Quezon city ) است. با طاووس گشت همراه باشید تا برخی از مناطق فیلیپین را ببینیم.

شالیزارهای پلکانی باتاد در بانائو

در شرق آسیا مزارع برنج از جمله مکان های معروف و پربازدید بین گردشگران است. شالیزار های پلکانی که در هر پله نوع خاصی از برنج کشت می شود. این شالیزار ها که به نوعی از عجایب جهان نیز محسوب می شوند، مناظر بسیار زیبایی در فیلیپین به وجود آورده است.

آتشفشان مایون در جزیره لوزون

جزیره لوزون ‏Luzon‏ در شمال مجمع الجزایر فیلیپین کمی از سایر جزیره ها متمایز است. در این جزیره دریاچه ای به نام دریاچه ‏تال ‏Taal‏ وجود دارد که یکی از دو دریاچه در جهان است که علاوه بر اینکه در یک جزیره قرار دارد ، درون خود نیز یک ‏جزیره دارد. در حقیقت می توان اینطور گفت که دریاچه تال که در جزیره لوزون است یک جزیره به نام ولکانو ( آتشفشان) دارد. جزیره آتشفشان نیز خود دارای یک دریاچه است ( دریاچه ‏Crater ‎‏ یا دهانه آتشفشان ) که داخل آن نیز یک جزیره بسیار ‏کوچک به نام ‏Vulcan Point‏ قرار دارد. ‏‏ ‏

جزیره بوهول

این جزیره را در مناطق گردشگری شرق آسیا نیز آورده بودیم که بار دیگر به آن اشاره می کنیم. بدون اغراق باید این جزیره را جز یکی از بهشت های گم شده ی زمین به حساب آورد. این جزیره برای مسافرانی که به دنبال جزیره ای خلوت و بکر هستند، بسیار مناسب و دنج است. بی شک با سفر به جزیره ی بوهول، تجارب فراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آمد.

دهکده دونسول در سورسوگون

دهکده‌ ماهیگیری آرام و زیبایی به نام دونسول (Donsol) با سواحلی بکر و دست‌نخورده، آبشارهایی چشمگیر، غارهایی کشف نشده در استان سورسوگون (Sorsogon) قرار گرفته است. این دهکده بهترین مکان در فیلیپین برای دیدن وال کوسه‌ها است. این موجودات غول‌پیکر اقیانوس را می‌توان در بین ماه نوامبر تا ژوئن رویت کرد. اما تعداد آن‌ها در بین ماه فوریه تا مه به اوج خود می‌رسد.

گردشگران می‌توانند در امتداد رودخانه‌ی دونسول در میان درختان نخل و کرنا سوار بر قایق‌های سیاحتی شوند. همچنین شب را که با نور میلیون‌ها سنجاقک درخشان روشن شده است به نظاره بنشینند. اگر هنوز هم دیدن این زیبایی‌ها توجه شما را جلب نکرده است، می‌توانید به صید سنتی میگو با تور و چوب بامبو بروید و سپس از خوردن شام خوشمزه میگوی صیدشده‌ی کبابی لذت ببرید.

جزیره بوراکای

اگر برای گذراندن تعطیلات به دنبال خورشید، شن و دریا می گردید جزیره بوراکای در فیلیپین شما را نا امید نمی کند. در این جزیره هر تفریح ساحلی و ورزش های آبی که فکرش را بکنید از جت اسکی و موج سواری گرفته تا غواصی و اسکی روی آب برایتان آماده است. این جزیره مثل بهشت روی زمین است و برای بیشتر گردشگران، نشستن بر روی سواحل سفید جزیره، تماشای چشم اندازهای دریا و یا شنا در میان آب های فیروزه ای اش سرشار از آرامشی وصف ناپذیر است.

پورتو پرینسسا در جزیره پالاوان

یکی از دیدنی های ناب فیلیپین پارک ملی پورتو پرنس یا پورتو پرنسسکا ( Puerto Princesa در شهر پورتوپرنسس می باشد. این پارک گونه های گیاهی و جانوری منحصربه فردی دارد. از همه مهم تر رودی در آن جاری است که طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده در دنیا است، به همین دلیل سالانه میلیون ها توریست به این پارک ملی مراجعه می کنند.

کلیسای سنت آگوستین در مانیل

در گوشه ای از شهر مانیل، ناحیه ای تاریخی به اسم «اینتراموروس» هست که محصور در میان دیوارها، تاریخ و گذشته مانیل را در خود جای داده است. تعدادی از باشکوه ترین جاذبه های تاریخی فیلیپین در همین ناحیه قرار دارد جاذبه هایی مثل کلیسای سن آگوستین. کلیساها با معماری دیدنی و تزئینات زیادی که برای جذابیت آن ها به کار می رود همیشه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اند.

برای سفر به فیلیپین و رزرو و خرید تور های شرق آسیا به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662