بــســـتـــن
پـنـجــــــره

مناطق دیدنی جزیره کیش

خواندن 3 دقیقه
8 اسفند 1401 | 12:18
8 اسفند 1401 | 12:18
خواندن 3 دقیقه

جزیره کیش یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران است که دارای بسیاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی است. با طاووس گشت همراه باشید تا بعضی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش را با همدیگر مرور کنیم.

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی ۱۶ متر عمق دارد و از نظر کارشناسان دارای ۲۷۰ تا ۵۷۰ ملیون سال قدمت است. این شهر به عنوان یک سامانه آب‌خوردگی در زیر خاک جزیره کیش شکل گرفته است و دارای راهروهای بلند، سالن‌های بزرگ، نورپردازی و صوت‌پردازی جذاب است.

کشتی یونانی

کشتی یونانی نامی‌ست که بر روی بقایای یک کشتی به‌گل‌نشسته در ساحل غربی جزیره‌ی کیش گذاشته شده. این کشتی یکی از جاهای دیدنی کیش است که خوراک عکاس‌ها است. مشاهده‌ی غروب خورشید در کنار این کشتی، بسیار زیباست و سوژه‌ی نابی برای عدسی دوربین‌هاست.

پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ ها در کیش است.این مجموعه در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این پارک مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌شود.

آکواريوم بزرگ كيش

در اين آكواريوم مى توانید حيات وحش دريائى را از نزديك ببينید. در اینجا حجم زيرآبى كيلومترى، با حضور صدها مناظر خیره کننده، به نمایش در آمده است. 

ساحل مرجان

پارک ساحلی مرجان یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش است که در ضلع شرقی جزیره و در مجاورت بازار مرجان واقع شده است. در ساحل مرجان آب دریا به قدری شفاف است که شما می­‌توانید به راحتی آبزیان را تماشا کنید و حتی به آن­‌ها غذا دهید. اگر می­‌خواهید پررنگ ترین تصویر از ترکیب آبی دریا و مرجان­‌ها و درخشش خورشید داشته باشید پارک ساحلی مرجان را از دست ندهید.

خانه اعيانى

يكى از قديمى ترين خانه های كيش كه به عنوان ميراث فرهنگى درج شده است. این خانه در یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی کیش، یعنی شهر باستانی حریره قرار دارد. با توجه به تزئینات خانه، به‌نظر می‌رسد در دوران ایلخانیان ساخته شده است. کاشی‌کاری‌های ستاره‌ای موجود در این بنا، در خانه‌های سلطنتی دوره ایلخانیان استفاده می‌شد و به‌همین دلیل آن را به خانواده‌ای ثروتمند و اعیانی نسبت می‌دهند.

برای سفر به جزیره کیش و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662