بــســـتـــن
پـنـجــــــره

مناطق دیدنی جزیره قشم

خواندن 3 دقیقه
20 اسفند 1401 | 12:31
20 اسفند 1401 | 12:31
خواندن 3 دقیقه

جزیره قشم، نگین زیبای خلیج فارس مجموعه‌ای از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای داده است. گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی، در کنار میراث ارزشمند زمین شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است. با طاووس گشت همراه باشید تا بعضی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم را با همدیگر مرور کنیم.

جزیره لارک

جزیره لارک دارای ۷۷ کیلومتر مربع مساحت است و در کنار جزایر قشم و هرمز قرار دارد. فضای خلوت، پاکیزگی محیط و ساحل مناسب شنا عوامل جذب قشمی‌ها به لارک هستند. اگر می‌خواهید مدتی در آرامش باشید و از طبیعت بکر لذت ببرید، حتما گذری به لارک داشته باشید.

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون که در کیلومتر دو جاده ی قشم-درگهان قرار گرفته است، یکی از جاذبه‌ های گردشگری قشم و از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سرگرمی جزیره به‌ شمار می‌رود و دارای انواع امکانات تفریحی از قبیل اسکله‌ی قایقرانی، آکواریوم طبیعی و پیست دوچرخه‌سواری است. از جمله فعالیت‌های محبوب در این مجموعه می‌توان به انواع ورزش‌های ساحلی، سوارکاری، جت اسکی، قایق‌رانی و اسکی روی آب اشاره کرد. 

جنگل‌ حرا

یکی از جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم جنگل حرا است که در بین خشکی و دریا قرار گرفته است. جنگل حرا یکی از بزرگترین جنگل‌ها در بین جنگل‌های ایران است.

جزایر ناز

جزایر ناز در قشم به عنوان یکی از۱۴ جزیره بزرگ و کوچکی که در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد به شمار می رود که در کنار بحث گردشگری، از منظر اقتصادی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جزایر ناز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم یاد می شود.

دره ستارگان قشم

در اطراف قشم دره فرسایشی زیبایی وجود داره که به دلیل شکل ظاهری عجیب و وسیعی که داره به دره ستاره ها معروفه و بومیان عقیده دارن به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان این اشکال ایجاد شده. ولی درواقع به واسطه تندبادها و باران های موسمی این دره ایجاد شده.

دره ستارگان قشم

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه پر از صخره‌ها و تندیس‌هایی است که به‌طور طبیعی و بر اثر گذر زمان شکل گرفته‌اند. فرسایش ناشی از باد و باران در طی میلیون‌ها سال، تنگه چاهکوه را پدید آورده است.

برای سفر به جزیره قشم و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662