بــســـتـــن
پـنـجــــــره

لغو ویزای ایران و روسیه!

خواندن 4 دقیقه
26 خرداد 1402 | 19:21
26 خرداد 1402 | 19:21
خواندن 4 دقیقه

در قانون جدید روسیه که به تازگی به تصویب رسیده است، شهروندان ایرانی ‌و ۱۷ کشور دیگر می ‌توانند بدون نیاز به ویزا به مدت ۸ روز به این کشور سفر کنند. با طاووس گشت همراه باشید.

دولت روسیه یک قانون را که در سنای این کشور تصویب شده بود در وبسایت خود اعلام کرد. بر اساس این قانون، شهروندان ۱۸ کشور جهان می ‌توانند بدون ویزا به منطقه‌ی خاور دور روسیه سفر کنند. دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه هم در سخنرانی خود گفت: برای ورود به روسیه، فقط باید اطلاعات خود را در یک سایت اینترنتی ثبت کنند.

او گفت: این کار باعث می ‌شود تعداد گردشگرها و توریست ‌ها افزایش یابد و سرمایه ‌گذاران بیشتری را به این منطقه جذب کند و در نتیجه درآمد بالایی برای کشور ایجاد کند. آقای مدودف در مورد معیار انتخاب ۱۸ کشور گفت: این کشورها به خاطر همکاری‌ های مشترک با ما انتخاب شده ‌اند و نه به خاطر فاصله‌ی جغرافیایی. این کشورها عبارتند از ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن.

خاور دور روسیه کجاست؟

روسیه در خاور دور خود ۹ استان دارد که ۳۶ درصد از مساحت کل این کشور را شامل می ‌شوند. این کشور با اجرای برنامه ‌های مهمی مثل جذب سرمایه ‌گذاران خارجی، سعی می‌کند با بهره ‌گیری از جذابیت ‌های گردشگری و نمایش توانایی‌ های کشاورزی، توانمندی خود را اثبات کند و حمایت سرمایه‌گذاران را به دست آورد.

خاور دور روسیه یک منطقه بزرگ و کم جمعیت است که شامل ۹ استان از این کشور می‌شود. این منطقه دارای طبیعت زیبا و منابع غنی است، اما به دلیل شرایط جوی سخت و فاصله زیاد با مرکز کشور، توسعه‌ی کافی را نداشته است. روسیه برای تحرک اقتصادی و گردشگری این منطقه، برنامه‌ های مختلفی را اجرا کرده است. یکی از این برنامه‌ ها لغو ویزا ایران و روسیه برای شهروندان ۱۸ کشور است که در سال ۱۳۹۶ تصویب شد. ایران نیز جزو این کشورهاست و مسافران ایرانی می ‌توانند با ثبت نام در یک سایت اینترنتی، بدون نیاز به ویزا به مدت ۸ روز به خاور دور روسیه سفر کنند.

معرفی مناطق دیدنی خاور دور روسیه

دریاچه بایکال

یکی از هیجان ‌انگیزترین جاهای دیدنی خاور دور روسیه، دریاچه بایکال است که در جنوب شرق منطقه سیبری قرار دارد. این دریاچه آب شیرین، با قدمت بیش از ۲۵ میلیون سال و عمق ۱۷۰۰ متر، به عنوان قدیمی ‌ترین و عمیق ‌ترین دریاچه دنیا شناخته می ‌شود. دور تا دور این دریاچه را مناظر زیبای زمین ‌های سرسبز و ارتفاعات برف ‌پوش فراگرفته است. اطراف این دریاچه همچنین خانه صدها گونه جانور و گل هستند که باعث جذب تور های حیات وحش به این منطقه شده‌ اند.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکی

این شهر پایتخت شبه جزیره کامچاتسکی است که در اقیانوس آرام واقع شده است. این شهر دارای مناظر طبیعی بکر و خیره کننده‌ ای است که شامل کوه ‌های آتشفشانی، دریاچه ‌های گرمابی، رودخانه ‌های پرآب و جنگل ‌های سرسبز می‌ شود. این شهر همچنین مرکز فعالیت ‌های گردشگری ماجراجویانه است و می ‌توانید در آن اسکی، پاراگلایدینگ، قایق‌  سواری، ماهی‌گیری و تماشای حیات وحش را تجربه کنید.

ولادیوستوک

این شهر بزرگ ترین و مهم ‌ترین شهر خاور دور روسیه است که در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. این شهر به عنوان پایان خط راه آهن ترانس سیبری شناخته می‌ شود که ۹۲۰۰ کیلومتر را از مسکو تا اینجا طی می‌ کند. ولادیوستوک یک شهر بندری و نظامی است که دارای تاریخچه و فرهنگ جالبی است. در این شهر می ‌توانید از دیدن بناهای تاریخی، موزه‌ ها، نمایشگاه‌ ها، بازارچه ‌ها و پارک ‌های زیبا لذت ببرید.

برای سفر به روسیه و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662