بــســـتـــن
پـنـجــــــره

قوانین عجیب کشور ها

خواندن 3 دقیقه
20 فروردین 1402 | 00:57
20 فروردین 1402 | 00:57
خواندن 3 دقیقه

برخی از کشورها هستند که دارای قوانین عجیب و خاصی هستند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به قوانین عجیب برخی از کشورها انداخته. پس با طاووس گشت همراه باشید.

پخش موسیقی از رادیوهای کانادا 

مردم کانادا بسیار وطن پرست بوده و فرهنگ خود اهمیت می دهند. به همین خاطر تمامی شبکه های رادیویی کانادا باید حداقل ۳۵ درصد برنامه خود را از خواننده هایی پخش کنند که کانادایی هستند.

جویدن آدامس در سنگاپور 

دولت سنگاپور سالانه ۱۵۰ هزار دلار برای پاک کردن آدامس های چسبیده در خیابان و اماکن عمومی هزینه می کند و به همین دلیل جویدن، خرید، فروش، تولید و واردات آدامس در سنگاپور ممنوع است.

در انگلیس برای ورود به مجلس نباید زره بپوشید

یکی دیگر از قوانین عجب کشورها مربوط به انگلیس است که قدمت این قانون به سال ۱۳۱۳ میلادی بر می گردد. بر اساس این قانون در انگلیس برای ورود به مجلس نباید زره بپوشید.

اتمام بنزین در بزرگراه های آلمان

یکی از قوانین عجیب کشورها آن است که بنزین تمام کردن در بزرگراه های آلمان غیر قانونی است. در واقع به دلیل آن که پیاده روی در کنار بزرگراه و حتی ایستادن در حاشیه آن خطرناک است شاهد این قانون عجیب در آلمان هستم.

در ونیز غذا دادن به کبوترها غیر قانونی است

بسیاری از گردشگران زمانی که به ونیز سفر می کنند در میدان سنت مارک به کبوترها غذا می دادند. این مساله باعث شد تا شاهد یک رسم در بین گردشگران باشیم و به همین خاطر این میدان مملو از کبوترها است. به همین دلیل دولت ایتالیا غذا دادن به کبوترها را غیر قانونی اعلام کند.

در آکروپلیس پوشیدن کفش پاشنه بلند ممنوع است

آکروپلیس یکی از جاذبه های گردشگری کشور یونان است. این مکان از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی دنیا محسوب می شود. یکی از آسیب های وارده از سوی گردشگران به این بنا، به خاطر تیزی پاشنه کفش است. به همین خاطر، دولت یونان پوشیدن کفش پاشنه بلند را در آکروپلیس ممنوع کرده است.

سلفی گرفتن با مجسمه بودا در سری لانکا جرم است 

در کشور سری لانکا هیچ کس حق سلفی گرفتن با مجسمه بودا را نداشته و این کار جرم است. دولت سری لانکا اعتقاد دارد که برای سلفی گرفتن، باید به مجسمه بودا پشت کنید و این کار بی احترامی است.

بدون خرید قبر حق ندارید بمیرید

در شهر Sarpourenx در کشور فرانسه شما پیش از آن که در قبرستان یک قبر بخرید، اجازه فوت کردن نخواهید داشت و در واقع با متخلفین برخورد قانونی می شود!

استفاده از تفنگ آب پاش در جشن سال نو در کامبوج ممنوع است

در کشور کامبوج استفاده از تفنگ آب پاش در جشن سال نو ممنوع است.

پوشیدن لباس با طرح “پوو” در لهستان ممنوع است

دولت لهستان اعتقاد دارد که شخصیت پوو که یک خرس بامزه است، تاثیر مخرب بر کودکان دارد. به همین دلیل پوشیدن لباس هایی با طرح پوو در اطراف مدارس این کشور غیر قانونی است.

در کشور اسپانیا ساخت قلعه شنی ممنوع است 

در اسپانیا ساخت قلعه شنی در ساحل جرم است.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662