بــســـتـــن
پـنـجــــــره

عجیب ترین جاذبه های گردشگری

خواندن 3 دقیقه
2 اسفند 1400 | 09:24
2 اسفند 1400 | 09:24
خواندن 3 دقیقه

عجیب ترین جاذبه ها در هر شهر و کشوری وجود دارند که می تواند نگاه شما را به خود جذب کند. برخی از مکان ها به قدری زیبا و عجیب هستند که از حد تصورات ما خارج است و آشنا شدن با آن ها ما را شگفت زده خواهد کرد.

شیلی

کشور شیلی دارای طبیعتی بکر و کم نظیر است که سالانه افراد زیادی برای دیدن جاذبه های متعدد این کشور، بار سفر را می بندند. یکی از دیدنی ترین جاذبه های این کشور غار مرمر است که از آن به عنوان یک غار رویایی یاد می شود.

دلیل عجیب بودن این غار را می توان در رنگ سنگ های دیواره آن دانست زیرا به دلیل منعکس شدن نور، بدنه غار به رنگ های سبز و آبی در می آید. این رنگ زیبا که با تغییر زاویه تابش خورشید نیز تغییر می کند، سالانه چندین هزار گردشگر را به شیلی می کشاند.

رودخانه ربتا _ سنگال

شاید با دیدن تصویر این رودخانه برای اولین بار شگفت زده شوید چرا که انتظاری که از رنگ رودخانه و آب دارید، برآورده نخواهد شد. رودخانه ربتا در سنگال به رنگ صورتی است که همین وجه تمایز آن با تمام رودخانه های دنیاست که گردشگران را متعجب خواهد کرد.

رودخانه ربتا که در شهر داکار سنگال واقع است، یکی از جاذبه های عجیب جهان است که رنگ صورتی آن به دلیل وجود جلبک های خاصی است که در این روخانه رشد کرده اند. در رودخانه صورتی ربتا جلبک دونالیلا سالینا رشد می کند و همین دلیل اصلی تغییر رنگ رودخانه است.

عجیب بودن رودخانه ربتا در سنگال تنها به رنگ صورتی آن محدود نمی شود. این دریاچه نمکین است و همین سبب می شود که اگر شخصی قصد شنا در این رودخانه را داشته باشد، به راحتی بر روی آب دریاچه بماند.

دریاچه هیلیر در استرالیا

این دریاچه نیز به دلیل رنگ صورتی که دارد، یکی از جاذبه های عجیب جهان به شمار می رود. اطراف دریاچه هیلیر که در جزیره مرکزی واقع شده است، توسط جنگل هایی سرسبز پوشیده شده و زیبایی خاصی را در منطقه ایجاد کرده است. عرض و طول این دریاچه به ترتیب ۲۵۰ و ۶۰۰ متر می باشد.

این دریاچه نیز همچون رودخانه ربتا به دلیل وجود جلبک های دونالیلا سالینا صورتی رنگ است و با خیال راحت می توان در آن شنا کرد

صومعه Meteora– یونان

از مکان های مقدس در یونان صومعه های Meteora می باشد که بر فراز صخره ها ساخته شده اند و از منظره هایی عجیب برخوردار می باشند. این صومعه های ساخته شده در ارتفاع و صخره ها افراد زیادی را جذب خود کرده اند و از جاذبه های عجیب جهان به شمار می روند.

متئورا به معنای صخره های معلق در هوا می باشد که با محل ساخته شدن صومعه ها کاملا همخوانی دارد. عده ای دلیل ساخته شدن این مکان های زیارتی بر روی صخره ها را دوری از دنیا و نزدیک شدن به خدا می دانند.

  • جنگل سنگی_ چین

صخره های بزرگ و مرتفع توسط درختان سرسبز و سر به فلک کشیده احاطه شده اند تا این منطقه از یوانان را به عنوان یکی از جاذبه های عجیب جهان معرفی کنند. طبق نظر کارشناسان، جنگل سنگی در سال های بسیار دور در زیر دریا قرار داشته و بعدها بر اثر پایین رفتن سطح آب این رسوبات غول پیکر نمایان شده اند و زیبایی طبیعی را خلق کرده اند.

یک جنگل با مساحتی نزدیک به ۱۲۸ هزار هکتار که در برخی از صخره های آن به علت تغییرات طبیعی به صورت مارپیچی درآمده اند، زیبایی خارق العاده ای را دارا می باشد، پس دیدن آن را از دست ندهید.

سنگ های متحرک، رکتراک پلایا_ کالیفرنیا

جابجایی سنگ ها با وزن های بسیار بالا به طور خود به خودی در رکتراک پلایا قطعا یکی از عجیب ترین جاذبه های دینا به حساب می آید. حرکت سنگ ها بر روی خاک رودخانه ای است که خشک شده است و دانشمندان علت این پدیده را وزش بادها می دانند که سبب حرکت سنگ ها می شوند. سنگ ها به دلیل سرمای زیاد یخ می زنند و باد با نیرویی که به آن ها وارد می ند، سبب جابجاییشان می شود.

البته این دلیل نیز یک فرضیه است زیرا هنوز کسی موفق نشده است که حرکت سنگ ها را از نردیک ببیند.

عجیب ترین جاذبه ها | دریاچه جوکولسارون_ ایسلند

یکی دیگر از جاذبه های عجیب دنیا دریاچه جوکولسارون در ایسلند می باشد که آب و یخ در کنار هم دیده می شود. یخ های غول پیکر و کوچک را بر سطح آب می توان مشاهده کرد که سبب کنار هم قرار گرفتن رنگ سفید و آبی در کنار هم شده است.

این سرزمین یخ و آب که به دلیل ذوب شدن یخچال های طبیعی ایجاد شده است، در نزدیکی دریاچه اطلس قرار دارد. برخی از فیلم ها در این منظره زیبا و در عین حال عجیب ساخته می شوند.

منبع:الی گشت

برچسب ها: