بــســـتـــن
پـنـجــــــره

شکوفه های گیلاس ژاپن

خواندن 2 دقیقه
22 اسفند 1401 | 17:47
22 اسفند 1401 | 17:47
خواندن 2 دقیقه

ژاپن، سرزمین آفتاب تابان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. اما این کشور به ویژه در فصل بهار و با باز شدن شکوفه های گیلاس به بهشتی واقعی تبدیل می شود. با طاووس گشت همراه باشید.

جشن شکوفه های گیلاس که به نام هانامی (Hanami) شناخته می شود یکی از سنت ها و جشن های دیرینه ژاپنی است که در طول بهار در سرتاسر ژاپن برگزار می شود. گردشگران زیادی فصل بهار را برای سفر به ژاپن انتخاب می کنند تا علاوه بر بازدید از دیدنی های معمول ژاپن، تجربه بی نظیر و رویاییِ حضور در این جشن و قدم زدن زیر شکوفه های صورتی و زیبای گیلاس را هم داشته باشند.

هانامی سنتی دیرینه در ژاپن که همزمان با باز شدن اولین شکوفه های گیلاس (ساکورا) آغاز می شود. در طول این جشن تمام پارک ها، باغ ها و فضای سبز داخل و اطراف شهرهای ژاپن غرق در شکوفه های صورتی و سفید زیبا می شود و صحنه هایی رویایی و خیال انگیز به وجود می آورد. واژه هانامی در لغت به معنای «تماشای گل ها» است، اما به طور کلی این کلمه به تماشای شکوفه های گیلاس اطلاق می شود. گفته می شود که ریشه و تاریخچه جشن شکوفه های گیلاس ژاپن به بیش از ۱۰۰۰ سال پیش بر می گردد. به زمانی که اشراف و نجیب زاده های ژاپنی به تماشای شکوفه های گلاس می نشستند و تحت تاثیر زیبایی آن ها شعرهای هایکو می سرودند.

بهترین مکان برای جشن شکوفه های گیلاس کجاست؟

پارک شینجوکو گوین توکیو

این پارک بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت گیلاس یا ساکورا دارد که زیباترین و پربارترین شکوفه ها را می دهد. درختان کهنسال و جوان گیلاس در کنار هم قرار گرفته اند و منظره ای بی نظیر و چشم نواز به وجود آورده اند. این پارک در مرکز شهر توکیو قرار گرفته. تضاد ساختمان های مدرن و مرتفع شهر در کنار آرامش و زیبایی رویایی شکوفه های گیلاس منظره ای فوق العاده مسحورکننده به وجود می آورد.

برای سفر به ژاپن و رزرو و خرید تور های آسیا به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662