بــســـتـــن
پـنـجــــــره

شهر های گردشگری ترکیه

خواندن 3 دقیقه
2 فروردین 1402 | 12:38
2 فروردین 1402 | 12:38
خواندن 3 دقیقه

ترکیه با جاذبه‌های زیبای تاریخی، شهرهای مدرن و سنتی و ساحل‌های زیبا، یک مقصد عالی برای گردشگران به خصوص ایرانیان است. از مکان‌های تاریخی مثل افسوس تا سواحل دلنواز دریای اژه، آنچنان جذاب هستند که هر کسی را برای یکبار دیدن این کشور ترغیب می‌کند. در میان شهرهای ترکیه استانبول پرطرفدارترین شهر در تور ترکیه است اما دیگر شهرهای ترکیه هم هرکدام زیبایی و جاذبه‌های خاص خودشان را دارند.

با طاووس گشت همراه باشید تا برخی از برترین شهر های گردشگری ترکیه را معرفی کنیم.

استانبول

استانبول مقصدی است که می‌تواند نیاز و توقع بسیاری از مردم را برآورده کند. فرقی نمی‌کند که کدام فصل را با چه بودجه‌ای برای سفرتان انتخاب کرده‌اید؛ چراکه اینجا هر روز سال جذابیت‌های خاص خود را دارد.

آنتالیا

آنتالیا در خلیج آنتالیا قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر در سواحل مدیترانه‌ای غرب ترکیه محسوب می‌شود. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته است. جاذبه‌های تاریخی این شهر در کنار امکانات و تفریحات مدرن، از آن یک مقصد گردشگری کامل ساخته‌اند.

در بخش تاریخی این شهر می‌توانید در اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های تاریخی به سبک عثمانی اقامت کنید. گشت و گذار در شهرهای باستانی اطراف آنتالیا، فرصتی بی‌نظیر برای سفری به دل تاریخ است. سواحل زیبا یکی دیگر از جذابیت‌های آنتالیا برای گردشگران است. علاوه بر این، در این شهر از بهترین موزه‌ها می‌توانید دیدن کنید.

قونیه

شهر قونیه یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است و جاذبه های گردشگری قونیه برای ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و به دلیل قرارگیری آرامگاه مولانا در این شهر، هر ساله افراد زیادی به‌ویژه از ایران به قونیه سفر می‌کنند.

آنکارا

آنکارا نام استانی در ترکیه است که در همسایگی دریای سیاه و دریای مدیترانه واقع شده است. پایتخت کشور ترکیه نیز در این استان واقع شده است که آن هم شهر آنکارا نام دارد. این شهر از مناظر خیره‌کننده گرفته تا آثار معماری فوق‌العاده و کوه‌های زیبا و دل‌نشی را همه در خود جای داده است که گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کنند.

ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی در کشور ترکیه است که جاذبه های بسیار زیاد و زیبایی دارد. همچنین سفر به این شهر می تواند خاطره انگیز باشد و یکی از بهترین مسافرت های شما شود. ازمیر شهر سواحل ماسه ای، آثار تاریخی، آب های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

برای سفر به ترکیه و رزرو و خرید تور های آسیا به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662