بــســـتـــن
پـنـجــــــره

سوغات کشور ترکیه

خواندن 3 دقیقه
6 خرداد 1402 | 17:17
6 خرداد 1402 | 17:17
خواندن 3 دقیقه

کشور ترکیه یکی از کشورهای جذاب و دیدنی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشد. از طرفی ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و سفر به آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است، به همین دلیل یکی از مقاصد پرطرفدار سفر بین ایرانیان است. در سفر به ترکیه حتما در بازارها و مراکز خرید به دنبال بهترین و مشهورترین سوغاتی خواهید بود، پس بهتر است در مورد سوغاتی های ترکیه اطلاعات کافی داشته باشید. با طاووس گشت همراه باشید تا در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین سوغاتی‌های ترکیه آشنا می‌شویم.

راحت‌الحلقوم

هرکس که شیرینی دوست دارد، حتما از طعم راحت‌الحلقوم ترکیه‌ای لذت خواهد برد. این شیرینی که طعم و اندازه‌های مختلف دارد و از شیر و نشاسته تهیه می‌شود، مربوط به دوران عثمانی است. لازم نیست در ترکیه زمان صرف جست‌و‌جو برای پیداکردن راحت‌الحلقوم کنید، این شیرینی همه‌جا به‌فروش می‌رسد.

قهوه ترک

قهوه ترک معروف از جمله سوغات شناخته شده و اصلی ترکیه است که در سفر به آن می‌توانید خریداری کنید. همچنین در سفر به ترکیه نوشیدن قهوه معروف ترک را از دست ندهید و حتما سری به کافه‌های ترکیه بزنید. طرز تهیه قهوه ترک معمولا در هر منطقه متفاوت است که می‌توانید علاوه‌بر نوشیدن آن انواع قهوه را از فروشگاه‌های قهوه در بازار بزرگ و بازار ادویه استانبول تهیه کنید و به عنوان سوغات خوش عطر و طعم با خود به یادگار ببرید.

شیرینی باسلوق

از جمله سوغاتی های ترکیه که در دسته خوشمزه‌ها قرار دارد شیرینی باسلوق است. این شیرینی خوشمزه در بین گردشگران خارجی محبوبیت بسیاری دارد و یکی از سوغاتی‌های محبوب و مشهور ترکیه است که می‌توانید در سفر به این کشور تهیه کنید.

شیرینی باقلوا

بدون شک در سفر به ترکیه نام باقلوا ترکی را خواهید شنید. این شیرینی خوشمزه که در همه جای ترکیه به راحتی پیدا می‌شود از جمله بهترین سوغاتی های ترکیه است که می‌توانید تهیه کنید. شیرینی باقلوا با اینکه سوغات مخصوص استانبول است اما در همه شهرهای ترکیه می‌توانید این شیرینی خوشمزه را که به صورت لایه لایه از پسته و گردو پر و با عسل و شیره شیرین شده است را تهیه کنید.

لباس

در کشور ترکیه مقادیر زیادی پشم و پنبه تولید می‌شود و به همین دلیل پوشاک انبوهی با کیفیت‌های مختلف محصول این کشور در حال توسعه است . اگه خواهان اجناس مرغوب هستید، در بوتیک‌های شیک استانبول می‌توانید اجناسی با کیفیت بالا را پیدا کنید. علاوه بر برندهای ترک، برخی از معروف‌ترین برندهای لباس در دنیا، در کشور ترکیه شعبه دارند.

ادویه های ترکی

پس از اینکه چند روز در ترکیه بمانید، متوجه خواهید شد که ادویه‌ها نیز در این کشور بسیار مشهور هستند. بیشترین تنوع ادویه‌ها را می‌توانید در بازار بزرگ استانبول پیدا کنید که در آنجا مغازه‌های بسیاری انواع ادویه را به‌صورت عمده به‌افراد محلی می‌فروشند. علاقه‌مندان به غذا حتما از عطر و طعم و دیدن این همه ادویه لذت خواهند برد.

برای سفر به ترکیه و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662