بــســـتـــن
پـنـجــــــره

سوغاتی های عجیب!

خواندن 3 دقیقه
21 مهر 1402 | 18:47
21 مهر 1402 | 18:47
خواندن 3 دقیقه

یکی از لذت های هر سفری خرید سوغاتی های مربوط به آن کشور است. طبق نظرسنجی که توسط انجمن صنایع گردشگری آمریکا صورت گرفته است، 63 درصد از گردشگران قسمتی از وقت خود را به خرید سوغاتی اختصاص می‌دهند. معمولا فروشگاههای متعددی در بسیاری از شهرهای مشهور گردشگری وجود دارند که سوغاتی هایی مربوط به آن مقصد را می فروشند با طاووس گشت همراه باشید تا چند تا از سوغاتی های عجیب کشور ها را به شما معرفی کنیم.

شربت قیر، فنلاند

شربت قیر یا terva از سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف دنیا است. این شربت از شیره ی نوعی درخت کاج تشکیل شده است و از آنجایی که رنگ این شربت سیاه است و طعم دودیِ قوی و تلخی دارد با نام شربت قیر شناخته می شود. فنلاندی ها از این طعم دهنده در بسیاری از غذا ها و دسرهای خود استفاده می کنند. از جمله محبوب ترین خوراکی هایی که با شربت قیر تهیه می شود می توان به پنکیک، بستنی و انواع نوشیدنی ها اشاره کرد.

آبنبات چوبی عقرب، ویتنام

حتما برای دوستانتان عجیب خواهد بود اگر به آنها بگویید در یکی از روستاهای ویتنام غذاهایی با عقرب تهیه می شده است ، شاید آنها باور نکنند که در برخی نقاط جهان حشرات هم بعنوان غذا خورده می شوند ! آبنبات چوبی عقرب یک نوع آبنبات چوبی مشهور در ویتنام است که بسیاری از گردشگران آن را بعنوان سوغاتی تهیه می کنند. هرچند شاید هیچگاه آن را امتحان نکنند!

قهوه کوپی لواک

کوپی لواک بعنوان گرانترین قهوه جهان شناخته شده است ، قهوه ای که در برخی نواحی آفریقا و آسیا نظیر فیلیپین تهیه می شود. این قهوه از مدفوع یک حیوان آسیایی به نام “زباد نخلی” تهیه می شود!

خاک منطقه 51، آمریکا

بسیاری از افراد در کنار علامت هشدار منطقه 51 رفته و عکس سلفی می گیرند ، اما افرادی که به این منطقه مشهور که میگویند محل سقوط یک سفینه فضایی بوده است می روند چه چیز برای دوستانشان هدیه می برند ؟ البته به غیر تصاویر سلفی که احتمالا آنها در شبکه های اجتماعی خواهند دید ! اما جالب است که بدانید در بطری های کوچک خاک این منطقه ریخته می شود و به فروش می رسد ، این قوطی های کوچک را می توان بعنوان سوغاتی تهیه کرد.

آب عمق دریا، هاوایی

یکی از سوغاتی هایی که می توانید در هاوایی پیدا کنید، آب عمق دریاست. آب عمق دریا در بسته‌بندی‌های پلاستیکی با قیمتی بین 2.5 تا 6 دلار در هاوایی به فروش می رسد و به عمق 3000 فوتی اقیانوس آرام تعلق دارد. این آب کاملاً تمیز، بدون آلاینده و سرشار از مواد معدنی است و به باور بسیاری می تواند به عنوان اکسیری برای رفع بیماری ها عمل کند.

هوای داخل قوطی، بوداپست

احتمالا از بودن در هوای دلپذیر بوداپست بسیار لذت برده اید ، چرا این هوا را با خود به خانه نبرید ! هوای داخل قوطی یکی دیگر از سوغاتی های عجیبیست که می توان در پاریس و بوداپست پیدا کرد.

برای رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662