بــســـتـــن
پـنـجــــــره

5 تا از جنگل های زیبای دنیا!

خواندن 3 دقیقه
20 اردیبهشت 1402 | 21:00
20 اردیبهشت 1402 | 21:00
خواندن 3 دقیقه

آشنایی با جنگل های جهان خالی از لطف نیست. جنگل ها آرامش خاصی دارند و مورد علاقه افرادی که روحیه ماجراجویانه دارند هستند. سفر به جنگل می تواند تجربه ای جالب و شگفت آور برای هرفردی باشد. در سراسر جهان جنگل های بسیار زیبا و جذاب و حیرت آوری وجود دارد که گاهی باور واقعی‌ بودنشان دشوار است! با طاووس گشت همراه باشید.

جنگل درختان بامبوی آراشی ‌یاما

جنگلی بسیار زیبا و بکر در ژاپن و در غرب شهر توکیو قرار دارد که آراشیاما نام دارد، جنگلی پهناور که سراسر آن درخت بامبو است. زیبایی این جنگل با درختان بامبویی که ارتفاعشان گویی به سقف آسمان می‌ رسد فقط به جذابیت بصری ختم نمی‌ شود، اگر چشم‌هایتان را ببندید و در سکوت به صدای باد گوش دهید، زیبایی واقعی آن را لمس خواهید کرد. صدای شگفت انگیز نسیم ملایم و برخورد باد با درختان را نمی توان توصیف کرد، صدایی که هیچ دستگاه موسیقی یا کامپیوتری در جهان نمی تواند آن را ایجاد کند.

جنگل آمازون

جنگل آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی کره زمین است که بخش وسیعی از شمال قاره آمریکای جنوبی را شامل می‌شود. این جنگل بخش‌هایی از ۹ کشور برزیل، پرو، کلمبیا، بولیوی، ونزوئلا، گویان، سورینام، اکوادور و گویان فرانسه را در بر می‌گیرد. جنگل آمازون از شمال به ارتفاعات گویان، از غرب به کوه‌های آند، از جنوب به فلات مرکزی برزیل و از شرق به اقیانوس اطلس محدود می‌شود.

جنگل دایگو جی

ژاپن به کشور شکوفه های گیلاس شهرت دارد. انبوه درختان گیلاس موجود در سطوح شهرهای این کشور سبب شده تا هر ساله هزاران گردشگر برای عکس برداری و دیدن مناظر زیبا به این کشور سفر کنند. دایگو جی، منطقه‌ای زیبایی است که در بهار به واسطه‌ی درختانی پر از شکوفه‌ی گیلاس مناظر فوق‌العاده پدید می‌ آورد. در پاییز نیز از زیبایی این منطقه کاسته نمی‌ شود و با جلوه‌های خاص این فصل، زیباتر هم می ‌شود. وجود معبد معروف دیاگوجی در این پارک زیبایی آن را دو چندان کرده است.

جنگل بارانی دین‌ تری

جنگل بارانی دین تری در ساحل شمال شرقی کوئینزلند قرار دارد و با ۱۲۰۰ هکتار مساحت، بخشی از بزرگ‌ترین جنگل‌های به‌هم پیوسته بارانی قاره استرالیا محسوب می‌شود. این جنگل با درختان سرخس باستانی، تاک‌های زمردین و سایه‌بان‌های سرسبز گیاهی، در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ ثبت رسیده است. با طی مسیر‌های راهپیمایی در این جنگل می‌توانید با گونه‌های نادر جانوری آشنا شوید و گیاهان و درختان متنوع را شناسایی کنید.

جنگل کنگو

بعد از جنگل آمازون و جنگل های دیگر که در کشورهای دیگر قرار دارند، نوبت به آفریقا و دومین جنگل بزرگ جهان می رسد. جنگل کنگو دومین جنگل بزرگ جهان و در قاره آفریقا قرار دارد. این جنگل در کشورهای کامرون، کنگو، گابن و گینه قرار دارد. این جنگل زیستگاه خوبی برای حیواناتی نظیر شامپانزه، زرافه، گوریل و طاووس است، زیرا این حیوانات در مناطق استوایی بیشتر یافت می شوند.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662