بــســـتـــن
پـنـجــــــره

زیبا ترین جنگل های ایران در پاییز

خواندن 3 دقیقه
10 مهر 1402 | 18:53
10 مهر 1402 | 18:53
خواندن 3 دقیقه

ایران کشوری بسیار زیبا که طبیعت آن در هر موقع سال مناظر منحصر به فردی را رقم می زنند. پاییز ایران هم مناظر حیرت انگیزی را به وجود می آورد که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. جنگل‌نوردی در فصل پاییز به دلیل رنگ‌های متفاوت برگ درختان طرفداران بسیار دارد. بنابراین سفر به جنگل‌های پربرگ که در این فصل همچون تابلوی نقاشی جلوه‌ می‌کنند، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای عاشقان طبیعت رقم می‌زند. با طاووس گشت همراه باشید تا برخی از جنگل های زیبای ایران در پاییز را برای شما معرفی کنیم.

جنگل الیمستان مازندران

الیمستان نام جنگلی در آمل است که گیاهی به نام الیما در آن به وفور یافت می‌شود. چشمه سارهایی با آب زلال و وجود اسب‌ها در این جنگل از جمله عواملی هستند که تمایز قابل توجهی میان این جنگل و جنگل‌های دیگر به وجود آورده‌اند. اگر چه جنگل الیمستان را به عنوان طلای سبز ایران می‌شناسند اما از فصل رنگارنگ پاییز آن نمی‌توان به سادگی گذشت. جنگل الیمستان در ارتفاع بالایی واقع شده است و در بعضی روزها مه غلیظی آن را در بر می گیرد.

جنگل الیمستان مازندران

جنگل ابر سمنان

جنگل ابر سمنان

جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر یکی از خاطره‌انگیز مناظر پاییزی را برایتان رقم می‌زند. این جنگل با وسعت ۳۵ هزار هکتاری، اقیانوسی از ابر و باد در آغوش کشیده و جلوه‌ای بی‌نظیر از طبیعت ایران را به نمایش گذاشته است. در پاییز تصویر برگ‌های هزار رنگ درختان با ابرها در هم می‌آمیزد و هر گوشۀ جنگل را به منظره‌ای زیبا می‌آراید. از روستای ابر تا جنگل را قدم بزنید؛ در ابتدای مسیر دشت‌های زیبایی با روخانه‌های کوچک و کم آب می‌بینید و در انتهای راه به جنگل انبوه ابر می‌رسید.

جنگل ناهارخوران گلستان

نام استان گلستان و شهر گرگان که می‌آید، جنگل ناهارخوران را در ذهن‌ها تداعی می‌شود. یکی از زیبا ترین جنگل های پاییزی ایران که تخمین زده شده مربوط به ۴۰ میلیون سال قبل و مربوط به عصر ژوراسیک است. این منطقه حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که در برخی نواحی به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هم می‌رسد. نقل است که حجاج در زمان‌های گذشته از این محل برای استراحت و خوردن ناهار استفاده می‌کردند؛ به همین دلیل این منطقه به ناهارخوران مشهور گشته است.

جنگل ناهارخوران گلستان

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

شهرستانک نام روستایی تاریخی در استان البرز می‌باشد که در جاده چالوس قرار دارد. کوچه باغ‌های این روستا در فصل پاییز به حدی دیدنی است که همه ساله بسیاری از طبیعت‌گردان در این روستا به تماشای پاییز هزار رنگ می‌نشینند. گذر رودخانه از میان این طبیعت هزار رنگ زیبایی مناظر را دو چندان می‌کند. صدای آب در سرتاسر مسیر پیاده‌روی به شما آرامش می‌بخشد و با فاصله ی کمی از این روستا، کاخ ناصری پیش چشمان شما ظاهر می‌شود.

تالاب کردخورد (آق گل)

یکی از بهترین جنگل های پاییزی ایران تالاب «کردخورد » یا تالاب «آق گل» است. این آبگیر به علت پوشش گیاهی خاص، در فصل پاییز تبدیل به اقامتگاهی دنج برای ۴۶ گونه از پرندگان ایران و همچنین پرندگان مهاجر روسیه و قفقاز شده است. با سفر به این تالاب در فصل پاییز، پرندگانی مانند اردک، غاز، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آبچلیک و کاکایی را خواهید دید. این تالاب مستطیل‌شکل، محل جمع‌شدن هرزآب‌های فصلی است. بررسی‌های ‏زمین‌شناختی قدمتی ۴هزارساله را برای تالاب آق گل همدان تخمین زده‌اند. در فصل‌های پاییز و زمستان، وسعت این تالاب به ۶۰۰ هکتار می‌رسد. هم‌نشینی این تالاب زیبا با کت‌کوه مناظر دل انگیزی را در پاییز خلق می‌کند.

برای رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662