بــســـتـــن
پـنـجــــــره

زیبا ترین جاده های ایران

خواندن 3 دقیقه
12 خرداد 1402 | 12:04
12 خرداد 1402 | 12:04
خواندن 3 دقیقه

زیباترین جاده‌های ایران، محلی مناسب برای گشت‌وگذار و تماشای زیبایی‌های طبیعت در طول سفر هستند. جاده های زیبای بسیاری در سراسر ایران پراکنده شده‌اند. با طاووس گشت همراه باشید.

جاده اردبیل به آستارا، گیلان و اردبیل

جاده اردبیل به آستارا مسیری به طول ۸۰ کیلومتر است و از میان زیباترین نواحی سرسبز در شمال غربی ایران می‌گذرد. این منطقه در استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد که هر دو از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران هستند. یکی از زیبایی های این جاده، گردنه حیران است که از زیباترین گردنه‌های میان جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود.

جاده عباس‌آباد به کلاردشت، مازندران

جاده کلاردشت عباس آباد از مکان ‌های دیدنی استان مازندران است. جاده جنگلی این مسیر، آنقدر زیبا است که حتما روزی دوباره به اینجا بیایید. اگر از زیبایی های این جاده توانستید بیرون بیایید، در مسیر ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک، آلوچه (گوجه وحشی) را هم از دست ندهید.

جاده اسالم به خلخال، گیلان و اردبیل

جاده اسالم به خلخال یکی دیگر از زیباترین جاده‌های استان‌های شمالی کشور است که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می‌شود و تا شهر خلخال در جنوب استان اردبیل ادامه دارد. این جاده یکی از سرسبزترین و پر بارش‌ترین مسیرهای شمال کشورمان است و به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، آب و هوای سردسیر دارد. حتی در روزهای گرم تابستان نیز این مسیر از آب و هوایی خنک برخوردار است، پس برای تردد در این جاده بهتر است لباس اضافی همراه داشته باشید.

جاده جنگل دو هزار و سه هزار، مازندران

جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران و دیدنی های تنکابن هستند. این جاده‌ها از تنکابن آغاز می‌شوند و به جنگل های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می‌رسند. این جنگل‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن‌ها از برجسته‌ترین جاهای دیدنی مازندران هستند و در طول سال گردشگران زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند.

جاده شاهرود به گرگان، سمنان و گلستان

جاده شاهرود به گرگان را به‌دلیل قرار داشتن جنگل‌های توسکستان در آن با نام جاده توسکستان نیز می‌شناسند. این جاده با پیچ‌وخم‌های فراوان و طبیعت بی‌نظیر از زیباترین جاده‌های ایران است. در مسیر این جاده پوششی انبوه از درختان بلوط، توسکا و اورس به چشم می‌خورند که سبب خوش‌آب‌و‌هوایی این مسیر می‌شوند. پس از گذشتن از پیچ‌وخم‌های جاده در جوار جنگل توسکستان، به منطقه جهان نما خواهید رسید و تغییر در پوشش گیاهی این منطقه توجه شما را جلب خواهد کرد. این محدوده پوشیده از درختان زیبای ارس است و آب و هوایی بی‌نظیر دارد.

جاده چالوس، البرز و مازندران

جاده چالوس یکی از معروف‌ترین جاده‌های شمال ایران است و به‌دلیل نزدیکی به تهران و همین طور مسیر دسترسی به شهرهای شمالی ایران به‌خصوص در استان مازندران از پرترددترین مسیرهای جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود. طول این جاده در حدود ۱۶۰ کیلومتر است و در طول مسیر پرپیچ‌وخم خود از سرسبزترین جنگل‌ها و زیباترین کوه‌ها عبور می‌کند.

اگر قصد سفر کرده اید و از نزدیکی یکی از این جاده ها رد می شوید، حتما مسیر سفر خود را از این جاده ها انتخاب کنید تا سفری لذت بخش داشته باشید.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662