بــســـتـــن
پـنـجــــــره

زیباترین آبشار های ایران

خواندن 3 دقیقه
26 اردیبهشت 1402 | 11:53
26 اردیبهشت 1402 | 11:53
خواندن 3 دقیقه

آبشارها یکی از اسرارآمیزترین پدیده‌های طبیعی هستند و تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده آنها یا گوش دادن به صدای دلنشین آب می‌تواند راهی عالی برای دوری از استرس و فضای پرهیاهوی شهرهای شلوغ باشد. با طاووس گشت همراه باشید تا چند آبشار زیبا ایران را بشناسیم.

آبشار لاتون

استان گیلان با داشتن طبیعت و جاذبه‌های تماشایی فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران و مسافران است. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌ های گیلان، آبشاری مرتفع و زیبا است که با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران لقب گرفته است. این آبشار لاتون و در گویش محلی بارزاو نام دارد.

آبشار آب سفید

استان لرستان سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است که می توانید با سفر به این شهر دنیایی از جاذبه های منحصر به فرد را مشاهده کنید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید. آبشار سفید یکی از همین جاذبه هایی است که در شهر الیگودرز لرستان قرار دارد و معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران است.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند.

آبشار شِوی

یکی از زیباترین آبشارهای ایران آبشار شِوی یا آبشار تَله زنگ نام دارد که از جاهای دیدنی دزفول در استان خوزستان است. این آبشار، بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود که در میان کوه‌های زاگرس جای گرفته است.

آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی است. این آبشار به‌دلیل هم‌جواری با آسیاب‌های آبی و قدیمی، به این نام شناخته می‌شود. آبشار تماشایی آسیاب خرابه در حدود ۲۷ كيلومتری «علمدار گرگر» یا «هادی شهر» و در پنج كيلومتری روستای «منجن آباد»، در حاشيه رود ارس قرار دارد. دره‌ای زیبا و با صفا این آبشار را در خود جای داده است.

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ سمیرم، یکی از زیبا‌ آبشار‌های ایران است. این آبشار از جاذبه‌های اصفهان به‌حساب می‌آید که مانند جاذبه‌های تاریخی در این شهر، منظره‌ای خیال‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. این جاذبه‌ی دیدنی در یکی از روستاهای نزدیک به شهر سمیرم و در مسیر جاده یاسوج در دامنه‌ی کوه دنا قرار گرفته است. با بازدید از این آبشار خارق‌العاده و شنیدن صدای دل انگیز آن می‌توانید روزی به‌یاد‌ماندنی داشته باشید.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662