بــســـتـــن
پـنـجــــــره

خوش مزه ترین غذا ها!

خواندن 4 دقیقه
14 اردیبهشت 1402 | 19:19
14 اردیبهشت 1402 | 19:19
خواندن 4 دقیقه

غذا امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی ما است و هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی خود، دارای فرهنگ غذایی متفاوتی است؛ در این میان بعضی از غذاها در لیست برترین غذاهای دنیا قرار دارند (البته که ذائقه های متفاوت غذا های متفاوتی را می پسندند). با طاووس گشت همراه باشید.

دوبلین کادل

دوبلین کادل (Dublin Coddle) را می‌توان مشهورترین غذای ایرلند و غذای ملی این کشور دانست. این غذا که با نام خوراک ایرلندی (Irish stew) نیز شناخته می‌شود غذای موردعلاقه نویسندگان سرشناسی چون جاناتان سوییفت و شان اوکیسی نیز بوده است و در آثار جیمز جویس، نویسنده مشهور ایرلندی، به آن اشاره بسیاری شده است. این خوراک لذیذ، ارتباط نزدیکی با دوبلین، پایتخت کشور ایرلند، دارد.

ساراواک لاکسا

«لاکسا» (Laksa) به طیف وسیعی از انواع سوپ رشته تند گفته می‌شود که در کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایلند پخته می‌شوند. ساراواک لاکسا نوعی از این سوپ است که در استان ساراواک در مالزی پخته می‌شود و از معروف‌ترین غذاهای مالزی است. این سوپ از نودل برنج یا رشته‌فرنگی، شیر نارگیل و گوشت مرغ، ماهی یا میگو، به‌همراه ادویه‌های تند و آتشین از جمله سس بسیار تند قرمزی به نام «سامبال» (Sambal) و تمبر هندی، تهیه می‌شود.

بورک

بورک با بافتی برشته اما نرم، یکی از غذاهای خیابانی لذیذ و خوشمزه است. بورک، متشکل از یک نوع خمیر نان یا شیرینی به نام خمیر فیلو است و داخل آن با مواد گوناگونی مانند پیاز، گوشت گاو، گوسفند، مرغ یا ماهی، تخم‌مرغ، انواع ادویه و سبزیجات دیگر پر می‌شود. بورک گوشت از معروف‌ترین انواع بورک به شمار می‌آید که یک غذای مدرن با گوشت است. از دیگر انواع معروف بورک می‌توان به بورک اسفناج و بورک پنیر اشاره کرد.

پد تای

تایلند یکی از کشورهایی است که غذاهای آن زبانزد خاص و عام است و در این میان، پد تای غذای ملی تایلند است و متشکل از نودل‌، تکه‌های توفو و نیمرو است که با تمبر هندی، فلفل، سیر خشک، سس ماهی یا میگو و شیره خرما مزه‌دار می‌شود. نودل پدتای اغلب نودل برنج است که در ماهیتابه وک و با حرارت بالا سرخ می‌شود و طعم این غذا با ترکیب اعجاب‌انگیز مواد نام‌برده و بادام‌زمینی برشته واقعا منحصربه‌فرد است.

گولاش

گولاش، یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای مجارستانی است. اما باید بدانید که در این کشور یک گولاش واقعی، خورش نیست، بلکه یک سوپ مقوی و سالم، متشکل از پاپریکای فراوان و پیاز، هویج، گوشت گوساله و گاهی گوسفند، سیب‌زمینی و رشته‌فرنگی است. طعم گولاش بسته به نوع پاپریکایی که استفاده می‌کنید، می‌تواند بسیار تند، شیرین و نیمه‌شیرین باشد.

کاری کاتسو

کاری کاتسو، وعده‌ای مقوی است و از کتلت‌های گوشت مزه‌دارشده در سس کاری تشکیل می‌شود و آن را با برنج پخته و کلم خردشده سرو می‌کنند. این غذا را با مرغ و همچنین سبزیجات سرخ‌شده با آرد سوخاری نیز می‌توان درست کرد. کتلت‌های گوشت سرخ‌شده ترد و برشته با سس کاری غلیظ با طعم نسبتا شیرین اما تند در کنار برنج نرمی که با سس کاری سرو می‌شود، واقعا لذیذ و دلچسب هستند. کلم خردشده نیز طعم تازگی را برای این غذا به ارمغان می‌‌آورد.

تاکو

تاکو، غذای سنتی مکزیک است و شباهت بسیاری با بوریتو دارد. این غذا از یک نان تورتیلای پخته‌شده از آرد ذرت تشکیل می‌شو‌‌د که با مواد مختلفی آن را پر می‌کنند. از مواد داخل تاکو می‌توان به گوشت، مرغ و غذای دریایی، سبزیجات و حتی پنیر اشاره کرد. تاکو را معمولا با دست می‌خورند و با سس سالسا یا آووکادو سرو می‌کنند. آب لیمو، نمک و سس تند را همراه تاکو به سر سفره بیاورید تا در صورت لزوم به آن اضافه کنید. 

پائیا

پائیا یکی از لذیذترین غذاهای ملی اسپانیا است که در فارسی به اشتباه با نام «پائلا» خوانده می‌شود. ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا، برنج است و تنوع زیادی دارد. پائیا را با انواع گوشت مانند مرغ، مرغابی، حلزون، ماهی مرکب، میگو و صدف یا انواع سبزیجات از قبیل لوبیا سبز، گوجه‌فرنگی، زیتون، زعفران، کنگر فرنگی و سیر درست می‌کنند. گیاه‌خواران می‌توانند از نسخه پائیای سبزیجات با قارچ و زیتون لذت ببرند.

حمص

حمص، یک خوراک مدیترانه‌ای عربی است که از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له‌شده تهیه می‌شود. حمص، غذایی مشترک بین اکثر کشورهای خاورمیانه است که در میان بیشتر مردم به‌عنوان غذای لبنانی شناخته می‌شود. این خوراک لذیذ را می‌توانید به‌عنوان غذای اصلی یا چاشنی، همراه با نان پیتا نوش‌جان کنید.

لازانیا

لازانیا به احتمال زیاد، قدیمی‌ترین نوع پاستا در جهان به شمار می‌آید. این غذای ایتالیایی از لایه‌های سه‌گانه پاستای ورقه‌ای، سس مخصوص و پنیر موتزارلا تشکیل می‌شود. سس لازانیا بسته به سلیقه و مزاج هر فردی می‌تواند با گوشت قرمز، مرغ، تن ماهی و سبزیجات مختلف از جمله گوجه‌فرنگی، پیاز، فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، سیر، ذرت، قارچ و غیره درست شود.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662