بــســـتـــن
پـنـجــــــره

جاذبه های گردشگری آمریکا

خواندن 3 دقیقه
6 فروردین 1402 | 16:49
6 فروردین 1402 | 16:49
خواندن 3 دقیقه

آمریکا یکی از کشورهای توریستی و بزرگ است که نمی توان با برنامه ای کوتاه از آن دیدن کرد. شهرهای بزرگ، مدرن و شناخته شده بسیاری در این کشور قرار دارند که طیف وسیع مکانی را برای بازدیدکنندگان از سراسر دنیا ایجاد می کنند. در سواحل شرقی آمریکا، شهرهایی همچون واشینگتون دی. سی. و نیویورک قرار گرفته است که دو تجربه متفاوت از گردشگری به حساب می آیند. با طاووس گشت همراه باشید.

سنترال پارک

سنترال پارک که با نام پارک مرکزی نیویورک نیز شناخته می‌شود، با مساحت ۳۴۲ هکتار، بزرگ‌ترین و پربازدیدترین پارک نیویورک به‌شمار می‌رود و در منهتن قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۶۲، به‌عنوان نماد تاریخی ملی آمریکا ساخته شد.

دیزنی لند

شهربازی والت دیزنی یکی دیگر از شهر بازی‌های مشهور و پرطرفدار دیزنی‌لند در کشور آمریکا است که در منطقه اورلاندوی ایالت فلوریدا ساخته شده است. دیزنی‌لندها به عنوان دومین پارک محبوب پربازدید در سراسر جهان محسوب می‌شود که بازدیدکنندگان بسیاری در آن حضور می‌یابند. در این پارک می‌توان نوستالژی مدرن‌ترین و به روزترین ابزارآلات و وسایل تفریحی جهان را که در کنار یکدیگر گرد آمده است، مشاهده کرد و از آن‌ها لذت برد. البته ناگفته نماند که تعداد زیادی شهربازی والت‌دیزنی در سراسر جهان وجود دارد و این در حالی است که ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

کاخ سفید

کاخ سفید معروف‌ترین کاخ و بنای ایالت متحده امریکا محسوب می‌شود و شاید کمتر کسی بداند چه اتفاقاتی در خانه‌ای که رییس‌جمهور آمریکا در آن زندگی می‌کند، رخ می‌دهد. این ساختمان سفید که با تصور شرقی ما از عظمت و شکوه یک کاخ فاصله دارد، خانه بزرگی در پلاک ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا در شهر واشنگتن است و دفتر کار و محل اقامت رییس‌جمهور آمریکا و خانواده‌اش محسوب می‌شود.

مجسمه آزادی آمریکا

اگر قرار باشد در هر کشور یک اثر را به عنوان نماد انتخاب کنیم، در آمریکا قطعا مجسمه آزادی انتخاب می‌شود. این مجسمه غول‌پیکر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نیویورک است که سالانه 40 میلیون بازدیدکننده دارد. نام کامل آن، «آزادی، در جهان روشنگری می‌کند» است و محصولِ مشترک فرانسه و آمریکا به حساب می‌آید.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین آبشارها و زیباترین چشم‌اندازهای هستی در مرز بین‌المللی دو کشور آمریکا و کانادا واقع شده است؛ آبشاری حیرت‌انگیز که هر سال بیش از ۱۳ میلیون گردشگر را به‌سمت خود می‌کشاند. این آبشار حاصل نبرد هزاران ساله‌ جریان آب بر بستر زمین است. نیاگارا در زبان بومی به‌معنای «صدای رعدآسا» ترجمه می‌شود؛ نامی که کاملا مناسب این آبشار است. گردشگران به‌محض نزدیک شدن به آبشار، حتی قبل از دیدن نیاگارا، صدای مهیب فروریختن هزاران لیتر آب از ارتفاع را می‌شنوند؛ تجربه‌ای که با دیدن چشم‌انداز باشکوه آبشار نیاگارا تکمیل می‌شود.

پارک ملی یوسیمیتی

پارک ملی یوسیمیتی در شمال کالیفرنیا قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های طبیعی آمریکا به‌شمار می‌رود. جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های آبی و نهرهای شفاف این پارک در فصل زمستان همگی سفید‌پوش می‌شوند و منظره‌های شگفت‌انگیز، دسته‌های پرندگان و صخره‌های معروف آن سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662