بــســـتـــن
پـنـجــــــره

مکان های دیدنی سریلانکا

خواندن 5 دقیقه
3 دی 1401 | 13:04
3 دی 1401 | 13:04
خواندن 5 دقیقه

سریلانکا یکی از نقاط بسیار زیبا جهان است که سفر به این کشور خالی از لطف نیست. برای برنامه ریزی راحت تر سفر، 10 مکان برتر سریلانکا را برای شما فهرست کرده ایم. برای خرید تور های سریلانکا حتما به وبسایت طاووس گشت سری بزنید.

۱_ قله آدم

قله آدم یکی از زیبا ترین قله های جهان است که در کشور سریلانکا قرار دارد.
این قله مخروطی شکل بوده و به علت قرار داشتن رد پای یک انسان بر روی آن شهرت زیادی دارد .بوداییان اعتقاد دارند
که این رد پا به بودا تعلق دارد، هندی ها نظر متفاوتی دارند و معتقدند که این رد پای شیواست و مسلمانان و مسیحی ها نیز
بر این باورند که این رد پا متعلق به جای پای حضرت آدم است. به همین دلیل است که این قله مکانی مقدس برای مردمان
این کشور به شمار می رود.

۲_ سیگیریا

یکی دیگر از زیباترین و تماشایی ترین مناظری طبیعی و باستانی کشور سریالنکا سیگیریا است. سیگیریا یک محوطه سنگی
است و بالای صخره 300 متری ساخته شده است.
جالب است که بدانید این اثر به شکل و شمایل شیر ساخته شده است و به همین دلیل زیبایی و جذابیت زیادی دارد.
با رفتن به این قلعه هم می توانید از خود این اثر زیبا و باستانی و هم از مناظر و چشم اندازهایی که در برابر چشمانتان جلوه گری می کند دیدن کنید.

3_ پارک ملی یالا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور سریالنکا پارک ملی یالا است. این پارک که از جمله معروف ترین پارک ها و پناهگاه های حیات وحش این کشور به شمار می رود، در جوار اقیانوس هند قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده این پارک از شهرت زیادی برخوردار باشد، وجود تعداد زیادی پلنگ در این پارک است.
به دلیل تنوع بسیار جذاب و تماشایی که حیوانات به این پارک بخشیده اند معمولا در طول سال توریست های زیادی به این پارک بی نظیر سفر کرده و از آن دیدن می کنند.

۴_ دریاچه کندی

اگر علاقه زیادی به عکاسی دارید، دوربین خود را برای عکس های زیبا آماده کنید. بام کندی از دیگر مناطق دیدنی کشور سریلانکا است که شما می توانید با رفتن به آن مناظر و نمایی بسیار زیبا و چشم نواز از شهر را مشاهده کنید. با رفتن به بام شهر کندی می توانید از دریاچه ای که در همان نزدیکی قرار گرفته دیدن کرده و نمایی کاملا متفاوت و جذاب از اطرافتان داشته باشید.

5_ دریاچه و ساحل بنتوتا

شهر بنتوتا مکانی ساحلی و بسیار دیدنی است که شما می توانید از آن لذت ببرید.
این شهر در منطقه گال قرار گرفته و مناظر به شدت جذاب و زیبایی را می توان در آن شاهد بود. نمایی که از اقیانوس هند
در مقابل چشمان شما قرار دارد بدون شک یکی از بی نظیرترین و زیباترین مناظری است که در تمام طول عمر خود آن را
دیده اید.

6_ معبد توث رلیک

معبد توث که در قرن شانزدهم ساخته شده که متعلق به سری دالادا مالیگاوا است. معبد توث یا دندان که در آن دندانی متعلق به بودای مقدس وجود دارد که هر شش سال یکبار، به نمایش در می آید و جزو آثار تاریخی سریالنکا محسوب می گردد. حمله سال ۱۹۹۸ به معبد، خسارت قابل توجهی به گنبد هشت ضلعی آن وارد کرد، ولی دوباره تعمیر شد. این معبد در جعبه ای به نام چدی قرار دارد که از طال ساخته شده است.

7_ شهر مقدس آنیوراداپورا

از جاذبه های دیدنی دیگر سریالنکا، شهر مقدس آنیوراداپورا می باشد.
این شهر بخاطر ویرانه های حفاظت شده و آثار باقی مانده از دوران باستان، شهری معروف و شناخته شده می باشد. این شهر توسط رود اویا مالواتیو، محصور شده است.

8_ شهر ساحلی هیکادوآ

یکی دیگر از مکان هایی که در سفر به سریالنکا حتما باید از آن دیدن کنید، هیکادوآ است.این شهر در جنوب سریالنکا واقع شده است و یک شهر ساحلی تفریحی می باشد. ساحل هیکادوآ یکی از اولین سواحل کشف شده در سریالنکا می باشد که در سال 1960 توسط توریست ها کشف شد.

9_ جنگل حفاظت شده سینهاراجا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا، آخرین جنگل بارانی استوایی سریالنکا می باشد که در منطقه مرطوب نزدیک زمین های پست جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این جنگل محل قرار گرفتن بیش از 60% از گونه های درختی و 5۰ % از حیات وحش سریالنکا می باشد.

10_ شهر باستانی پولوناروآ

از دیگر جاذبه های دیدنی سریالنکا شهر باستانی پولوناروآ می باشد که در شمال سریالنکا واقع شده است و دومین شهر قدیمی این جزیره محسوب می گردد. پولوناروآ در اواخر قرن دهم وقتی پایتخت قبلی بعد از یک حمله وحشیانه ویران شد، به پایتخت سریالنکا تبدیل شد. نزدیکی پولوناروآ به ساحل شرقی هم یکی از عوامل مهم در پیشرفت این شهر بوده است.

ده مکان برتر دیدنی کشور سریلانکا را با هم مرور کردیم. اگه قصد سفر به این کشور را دارید حتما به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید و تور های ما را ببینید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662