بــســـتـــن
پـنـجــــــره

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

خواندن 3 دقیقه
20 آذر 1401 | 07:18
20 آذر 1401 | 07:18
خواندن 3 دقیقه

ترکیه یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران ایرانیست. وقتی یک کشور اکثر درآمد خود را از راه گردشگری در می آورد پس حتما باید دیدنی باشد و ارزش وقت گذاشتن برای آن را دارد. اما زمان سفر کردن بسیار مهم است زیرا اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید، از خیلی از جذابیت های توریستی آنجا بی بهره می مانید.

ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه از اوایل اسفند شروع و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد. همچنین در پاییز نیز آب و هوای این کشور در بعضی نقاط بسیار مساعد است. در مجموع فصل بهار و پاییز را می توان مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه دانست. اگر به فصل بهار و حال و هوای آن علاقه دارید، بهار را انتخاب کنید و اگر رنگ های پاییزی با بادهای سرد را می پسندید، در پاییز به ترکیه سفر کنید.

ترکیه
ترکیه

استانبول و بخش اروپایی ترکیه، تابستان های گرم و زمستان های سرد با بارش برف را دارد. بهار و پاییز، در بازه زمانی ماه می تا آوریل و سپتامبر تا اواسط نوامبر، زمان های ایده آل برای بازدید از استانبول و جاذبه های گردشگری این شهر ترکیه است. چرا که این زمان هوا، دمای مطلوبی دارد و آسمان صاف و روشن است. موقعیت خوب استانبول در نزدیکی دریا به این معنی است که می توان آن را کاملا به یک شهر همه فصول تبدیل کرد. به خصوص در زمستان هم استانبول آب و هوای دل انگیز و متفاوتی برای توریست ها و گردشگران دارد.

ترکیه

بیشترین میزان بارندگی در زمستان و در امتداد ساحل رخ می دهد. تابستان ها فصل ایده آل تری برای سفر و استراحت در سواحل است. اگر قصد استراحت در ساحل را دارید، در تابستان به استانبول سفر کنید. اما اگر قصد سفر به شرق ترکیه را دارید، بهترین زمان سفر به ترکیه در این نواحی شاید کمی متفاوت است. آب و هوای این نواحی در تابستان بسیار گرم و خشک است که دمای هوا در این مناطق به ۴۰ درجه سانتیگراد هم می رسد. در زمستان نیز هوای خشک و سرد با بارش سنگین برف گاهی بسیار آزار دهنده می شود. بهار، پاییز بهترین زمان سفر به نواحی شرقی ترکیه است. چرا که درجه حرارت ملایم و دلپذیر است و هوا نسبتا خشک است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در ترکیه جشنواره های زیادی برگزار می شود، برای تجربه و دیدن آن ها حتما به نحوی
برنامه ریزی کنید که آن ها را از دست ندهید. برای تهیه و رزرو بلیط بهترین تور های سفر به ترکیه می توانید به وبسایت طاووس گشت سری بزنید و از بین تور های متنوع آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662