بــســـتـــن
پـنـجــــــره

برترین سوغاتی های خوردنی اصفهان

خواندن 3 دقیقه
18 اردیبهشت 1402 | 20:10
18 اردیبهشت 1402 | 20:10
خواندن 3 دقیقه

اصفهان شهری با ظرفیت‌های برجسته در گردشگری تاریخی و طبیعی مورد توجه بسیاری از گردشگران در تمام جهان قرار دارد. سوغاتی های مختلف اصفهان نمادی از فرهنگ، اصالت و سنت‌های مردم سرزمین ما است. با طاووس گشت همراه باشید.

سوهان و گز

گز اصفهان را بیشتر ما می‌شناسیم. گز لقمه با مغز پسته و بادام بسیار خوش‌مزه‌ است. ‌گز آردی اصفهان هم با مغز پسته و بادام در دسترس است. البته توصیه می‌کنیم گز آردی را برای پذیرایی در مهمانی‌هایتان در نظر نگیرید تا خانه‌تان پر از آرد نشود.

شاید تصور کنید سوهان سوغات قم است اما سوهان اصفهان هم بسیار خوش‌مزه و لذیذ است. سوهان اصفهان که با نام سوهان عسلی معروف است با سوهان قم فرق دارد. سوهان اصفهان نازک‌تر از سوهان قم و پر از مغز بادام و پسته است.

بریانی

شاید نتوانید بریانی را به‌عنوان سوغات به شهر دیگر برد اما خودتان را که می‌توانید مهمان این غذای لذیذ و سنتی کنید. بریانی یا بریان یکی از غذاهای معروف و خوش‌مزه اصفهان است؛ سعی کنید حتما امتحانش کنید.

خورش ماست

حتما بعد از یک غذای سنتی، یک دسر سنتی هم می‌چسبد. خورش ماست یک دسر بسیار خوش مزه و مقوی است. خورش ماست را از ترکیب گوشت، ماست، زعفران و شکر درست می‌کنند.

دوغ و گوشفیل

دوغ و گوش‌فیل هم از دیگر خوراکی‌های خوش‌مزه اصفهان است. شاید این ترکیب در نظر اول کمی عجیب باشد اما این طورها هم نیست. کافی است یک بار امتحان کنید تا مشتری‌اش شوید. دوغ این ترکیب کمی ترش است. گوش‌فیل هم شهدش کمتر از گوش‌فیل های معمول است.

پولکی

اگر اهل چای هستید، خوردن چای با پولکی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. شما می‌توانید پولکی از سوغات اصفهان را با طعم‌های مختلفی انتخاب کنید. این سوغاتی با ترکیبات زیادی عرضه می شود که می توان به ترکیباتی از جمله نارگیلی، گل محمدی، زنجبیلی و … اشاره کرد.

شیرینی کُرکی

شاید خیلی ها ندانند شیرینی کرکی یا شیرینی آرد نخودچی هم از سوغاتی های اصفهان است. اما اگر این شیرینی خوش‌مزه و نرم را در سوغاتی فروشی های اصفهان یافتید، از دستش ندهید. شیرینی کرکی را بیشتر با روغن حیوانی درست می‌کنند.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662