بــســـتـــن
پـنـجــــــره

برترین آبشار های جهان

خواندن 3 دقیقه
8 اردیبهشت 1402 | 11:44
8 اردیبهشت 1402 | 11:44
خواندن 3 دقیقه

تماشای آب‌هایی که از ارتفاعات بلند و چشمگیر به سمت زمین سرازیر می‌شوند در کنار صخره‌ها و جنگل‌هایی که این آبشارها را احاطه کرده‌اند، هر علاقه‌مندی به طبیعت را از این همه عظمت و شکوه به وجد می‌آورد. با طاووس گشت همراه باشید تا چند آبشار زیبا جهان را بشناسیم.

آبشار اومفانگ تی لر سو، تایلند

بسیاری از طبیعت‌گردان معتقدند این آبشار زیباترین آبشار تایلند است که در حیات وحش منطقه اومفانگ واقع شده است. گرچه بازدید از این منطقه بسیار دشوار است و نیاز به پیاده‌روی طولانی و حداقل قایق‌سواری به مدت ۳ ساعت دارد، اما زیبایی و عظمت مناظر آن به زحمت پیمودن این مسیر می‌ارزد.

آبشار میلت، اسکاتلند

دو مولفه‌ای است که اسکاتلند را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است، مناظر سرسبز و فرهنگ پرجنب‌وجوش آن است. چشم‌انداز اطراف آبشار میلت که ارتفاع آن به ۱۰۰ متر می‌رسد، صخره‌ای و سرسبز است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آبشار یوسیمیتی، آمریکا

آبشار یوسیمیتی، آبشاری است در کشور ایالات متحده آمریکا که ۷۳۹ متر ارتفاع دارد. این آبشار بیستمین آبشار بلند جهان است. آبشار یوسیمیتی که در پارکی به همین نام قرار دارد یکی از برترین جاذبه های آمریکا است.

آبشار کائتور، گویان

آبشار کایتور در پارک ملی با همین نام قرار دارد. هدف از تاسیس این پارک حفاظت از طبیعت بکر و شگفت انگیز اطراف بوده است. در قلب این منطقه، آبشار کایتور مانند جواهری با ارزش قرار گرفته است. این آبشار حدود ۲۲۶ متر ارتفاع دارد و شدت جریان آبی که از آن می‌گذرد یکی از قوی‌ترین جریان‌های آبی جهان محسوب می‌شود.

آبشار نیاگارا، آمریکا و کانادا

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین آبشارها و زیباترین چشم‌اندازهای هستی در مرز بین‌المللی دو کشور آمریکا و کانادا واقع شده است؛ آبشاری حیرت‌انگیز که هر سال بیش از ۱۳ میلیون گردشگر را به‌سمت خود می‌کشاند. این آبشار حاصل نبرد هزاران ساله‌ جریان آب بر بستر زمین است. نیاگارا در زبان بومی به‌معنای «صدای رعدآسا» ترجمه می‌شود؛ نامی که کاملا مناسب این آبشار است. گردشگران به‌محض نزدیک شدن به آبشار، حتی قبل از دیدن نیاگارا، صدای مهیب فروریختن هزاران لیتر آب از ارتفاع را می‌شنوند؛ تجربه‌ای که با دیدن چشم‌انداز باشکوه آبشار نیاگارا تکمیل می‌شود.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662