بــســـتـــن
پـنـجــــــره

اصفهان، نصف جهان! – قسمت اول

خواندن 3 دقیقه
10 فروردین 1402 | 15:26
10 فروردین 1402 | 15:26
خواندن 3 دقیقه

این شهر را می‌توان یک تصویر بی‌نقص از تاریخ هنر و ذوق ایرانی دانست که شکوه‌مندی‌اش جلوه‌گری می‌کند. اصفهان آنقدر زیبایی و جزئیات دارد که آن را نصف جهان بخوانند. می‌شود در آبی کاشی‌هایش غرق شد و با رنگارنگی هنر‌های پر ظرافتش چشم‌ها را برای همیشه سیراب کرد. میتواین از مکان های دیدنی اصفهان و از جزئیات معماری اصفهان برای خود افسانه‌ها بسازید و به‌جای تمام ساکنین عمارت‌ها و باغ‌های رویایی اصفهان زندگی کنید. زیر آواز بزنید و پا جا پای قدم‌های بلند تاریخ صفویان بگذارید و در آخر همه‌ی این زیبایی‌های بی‌کران را در قاب دوربین‌تان ثبت کنید. با طاووس گشت همراه باشید تا بعضی از جاذبه های گردشگری بی نهایت زیبای اصفهان را ببینیم.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که با نام میدان امام نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است. در واقع، تجمع بسیاری از بناهای باستانی این شهر در میدان نقش جهان است. این میدان زیبا در طول عمرش در حکومت‌های مختلف، فراز و فرودهای زیادی داشته و در بازه‌هایی از زمان مورد بی‌مهری حاکمان قرار گرفته است؛ اما امروزه باشکوه فراوان علاقمندانی در سراسر جهان دارد. میدان نقش جهان به واسطه حضور چندین بنای تاریخی و دیدنی اصفهان در آن و اطراف آن قطعا بهترین انتخاب گردشگران است.

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله یکی از مساجد ایران به شمار می‌رود که به‌واسطه تزیینات بی‌بدیل و معماری فوق‌العاده عالی، بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی است. این مسجد در میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد و می‌توانید در کنار بازدید از این مسجد، از جاذبه‌های دیگر میدان نقش جهان یعنی مسجد امام، کاخ عالی قاپو و سردر قیصریه دیدن کنید. مسجد شیخ ‌لطف ‌الله با گنبد نخودی‌رنگ و زیبای خود به‌دست محمدرضا اصفهانی بنا شده و شاهکار کم‌نظیری از هنر کاشی‌کاری و معماری است.

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو در میدان نقش جهان اصفهان از زیباترین نمونه‌های معماری دوره صفویان به شمار می‌آید. عمارت عالی قاپو با معماری برجسته و تزیینات قابل‌توجه از هنرمندان سرشناس ایرانی، توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین بخش‌های کاخ عالی قاپو می‌توان به سر در ورودی کاخ، تالارهای مجلل، تالار موسیقی در بالاترین طبقه و آثار هنری برجسته در نقاط مختلف عمارت عالی قاپو اشاره کرد. پایه‌های اصلی این عمارت، بر چوب بنا شده‌اند و همین بر جذابیت معماری کاخ عالی قاپو می‌افزاید.

سی و سه پل

یکی از مهم‌ترین و مشهورترین دیدنی‌های اصفهان، سی و سه پل به شمار می‌آید. این پل همیشه مورد تحسین بسیاری از صاحب‌نظران در دنیا بوده است، تا جایی که پرسی سایکس سی و سه پل را یکی از پل‌های درجه اول دنیا و شاردن آن را شاهکار معماری می‌داند.

کاخ چهل ستون

کاخ چهلستون یکی از نمونه‌ باغ‌های سلطنتی به جامانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که با نام باغ موزه چهلستون نیز شناخته می‌شود. در واقع، این باغ بخش کوچکی از باغ وسیع جهان‌نما است که شاه عباس اول با احداث کوشکی در میان آن هسته نخستین کاخ چهلستون را ایجاد کرد. این میراث تاریخی از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود که با وجود آسیب‌های وارد شده، هنوز هم زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای برای عرضه به دیدگان گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.

برای سفر و رزرو و خرید تور های داخلی و خارجی، به وبسایت طاووس گشت مراجعه کنید.

همچنین می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

09137547969

03136277662